Saturday 25 March 2017

Pokok/Daun Monstera



Cantik tak daun nie..nama nyer monstera..btol tak ehh! Klu salah mahap la yea..bedal jek..hahahahaaa..

Masa awal2 dlu aku bkenan naaa kat Ikea tuh..tp rege nyer halamakkk sebatang tue RM 17.90 nyeeiii..cm tak mampu nak beli..tp cantik laaaa..๐Ÿ˜”

Jalan2 kat GM Klang..nampak la serupa cm kat ikea..tgk harga baru RM 3.90 klu tak silap..lupa daaa..terus rembat 2..tu๐Ÿ‘‡..suka hakak tau..murah sgt..saiz kecik sket jek dr cek kea tuh..ok laa kan..janji murah..ada aku kesahh!

Aku boh dlm pasu cumel ikea tuh jek..dok situ diam2 yea..


Laa nie aku giler ngan pokok dia plak..huhuhuuu..sory papa! ari tue dh dpt daun kan..tak puas2 laaa ati nie..hahahaaaa..mmg ngah viral laa pokok nie..berantu kot๐Ÿ˜“

Aku pasan kat IG tu ada sorg yg aku follow dok jual pokok nie..macam2..geram jek nengok! Slalu dia updated kata beli kat Cowboy..sudaaaa..tak pernah dgr kat KL nie plak..

Ghupanyer kedai tuw ada kat Pahang..Melaka..Johor jek yea..pas tu dia slalu updated tak dek stok..harga murah mau tak org ramai nak beli..bandingkan ngan yg lain..kat SSF ada ghasanyer..tp mahaiii la nyeeiii..

Alih2 ms aku ada kat kuantan selasa lepas..try google map nama tmp tuh..dlm 15min jek sampai..alamakk tak sabar nyer! terus jek ckp kat papa jom terjah..


☝senang naa nak jumpa kodai eehh! Akhirnyer mmg dekat dr tmp resort yg ktorg lepak..ms nak blk KL mmg lalu situ..huhuhuuu mmg best laa dpt p..cm DIY@kedai dua hengget la klu kat KL nie..murah2..jajan..smue hado..tp tak sempat nak snap pic brg2 yg ada..papa soh cepat..menci tauu..

Terus cr pokok viral nie..ms mula2 jumpa tuh pokok lain sket..jalan2..tgk bunga2 kat situ..aduhaiiii bestnyer..bunga tulip yg aku nk pon hado..sukaa kter tau! Tp tak beli sbb papa ckp dh mcm2 bunga kat umah tuh..ok laaa..just cr pokok jek..Terselit laa pokok yg haku nak tuhh..mmg tggal satu jek plak..nie laa nama nyer rezeki..alhamdulillah..sengih smp KL koo..hahahahahaa..


Nampakkk..smp naik krem kaki mak nyahhhh..boh depan ngan aku ms nak blk KL tuh..hahahaaaa..nasib la kann..nak sgt..haaaa hamekk! RM 38.90 jek..dah la murah..cantik..walaaaa๐Ÿ˜ƒturun keta lenguh smue kaki๐Ÿ˜…

Ari nie gegeh ckp kat papa nak cr pasu..tak jumpa yg cantik pulokk..g Ikea..Kaison kat MyTown..g Aeon Maluri smue tak dek yg kenan..sbb pokok tue tggi..ada yg kenan mahaii plak..huhuhuu..

Alih2 penat cari..sok2 laa gamak nyer aku cari..Masuk IG..FB ada plak yg boh dlm tong sampah ikea yg kaler putih tuh..hahahaaa..terus aku pon basuh tong smpah umah nie..boh kan pokok tuh..hahahahaaa..boleh laaa dr tak dek..hihihiii..sementara nie jalan laaaa..





Amcamm..๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†Ok laa jgk..๐Ÿ€☘..kan..kan..

Sementara nie aku boh kat situ dlu yea..sok2 paham2 jek laa yea..alih sana sini lerrr..kekekeeke..

Nampak laa ijau2 dlm umah nie..heheheee..saya sukaaaa! Papa ckp sok2 kter beli batu kecik2 boh dlm tue plak..heheheee..seronok beronok ronok klu laki ko pon join deko2 umah nie..๐Ÿ˜

6 comments:

  1. Berbaloiii kan..rege murah..tp tip top.. Cowvoy ada 4 cawangan kat ktn nun

    ReplyDelete
  2. Tue laa..sib dekat jek ari tuh..rezeki org jauh dtg..hahahahaa..

    ReplyDelete
  3. Ooo.. ni ke kedai cowboy. Selalu dengar tapi tak tahu kat mana

    ReplyDelete
  4. Cantik..kita ada 1 jugak..tpi dah letgo dekat orang sebab dah beli pokok monstera yg real punya

    ReplyDelete
  5. Slm kak, akk beli pokok monsters yg real punya dekat Mana?

    ReplyDelete

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...