Thursday 2 March 2017

Kemas Almari


Time rajin nie..baru lepas selongkar almari..nak kejekan kain bj2 kurung..

Lps masak tadi..smbil layan FB..nie dh bln mac..tup tup lagik sebulan setengah dh nk posa..aarrr sudahhh! Baju2 raya smue lom prepared weeiii..alamak!
Ada tailor dah tak nak amik tmpahan koo..

Tiap2 thn aku la yg myibuk ajak adik bdik cr kain raya..smue suka nk sedondon ngan fmily masing2..tp thn nie smue senyap..baik aku ngan diorg2 tuh..yea la korang tgk skg nie..brg2 mahal..tu ini smue naik..tak la masing2 pon beria2 cm thn2 sudah dok ajak soping kat jakel..nagoya smue nun..smue tak nak tempah2..beli siap jek..lagik murah koo!

Aku pon sama..tah nape ekk..klu tak dh plan awal2 nak kaler tu nie smue..bleh bgadoh la nak tentukan tema..hahaaahaa..tnje papa..nak buat bj melayu tak..papa ckp tak yah la ma..dia pon try bj thn lepas..ngamm! Ok cantikk..tak yah tempah..yahoooo..bj dia pling mahal nk nempah..jimat kat situ daa..heheheeee..skg nie mana leh jimat..haku jimat..lantak laa klu org2 nak ckp hapa..mak tak kesah nyahhh!

Soh plak abg n adik try bj2 diorg..yg sorg senteng..ketat laa..mmg nampak buruk bebenor! Kena la cr kain utk anak2 jek..aku cm biasa mmg muat la kanπŸ˜ƒ..nak anta kat tailor au3 tu soh oter blk..

Alang2 tadi aku pon kemas smue bj2 aku yg ada nie..try mana2 yg muat..lipat cntik2 blk..yg cm dh lama 4..5 thn lepas pon ada..ketepikan..mana yg tak nak leh kasi sodokah..

Nampak jek bnyk bj2 tu..wakakakaaa..tak smp pon 15 pasang baju..




Yg dh tersusun cantik nie..bj2 yg aku nak pakai lagik..sket jek nyeeiii..aku kan dok umah jek kje nyer..nk pakai bj2 kurung nie bleh kira..time raya..org kawin..kenduri..pon boleh kira bapa kali nk pakai nyett..


Sbb tu time ada event baru aku buat..tu pon bkn slalu loh..time raya mmg kena tempah..nak sma smue sedondon koo..yg lain2 slalu aku bli siap..poie la tesco ker mana2..RM 39 dh siap cntik terletak kat badan..sonang..murah pon murah..pilih jek nak yg jubah ko..pesen tu nie..suko ati!

Nie dlm dok toray baju2 tue..tak tau laa..aku dh kurus ker hapa..wakakakaaa..sbb nyer bj yg πŸ‘‡ bleh muat..klu tak sendat mak dat ko..bj kurung moden kan ala2 ikut cutting badan..soh adik zip kan..wallaaaa muat seyyy..tak ketat..sedang helok kat badan tue..huhuhuuu..alhamdulillah..

Nak kurus oiiiiπŸ˜‚πŸ˜‚dpt kurus kan badan bonus laa..nak sehat tu penting..

Tp aku rasa badan cm sama jek..dombek jgk! Klu bj ko yg 3..4..5 thn lepas helok jek kat badan..muat..maksudnyer maintan letueeww..kan..kan..πŸ™ˆπŸ™ˆ..hahahaaa..


Siap daa kemas smue..baru tenang nengok nyee..almari tu mmg letak bj2 yg jarang pakai..bj2 kurung..cadar..langsir smue kat situ..mmg malas tahap gaban laa nak kemas dek nonn..ada masa sket nie komeh..ada jgk la bj2 yg aku rs tak nak pakai daaa..ketepikan leh kasi org..elok lagik..syg pulok..clear sket la almari nie..klu tak tikus dlm tu pon mntak hampon..hahahaaaa..

Plus anak2 tak g sek agama..abg demam..adik penat..training sukan..tue yg cm ada masa belek2..try2 baju smue..klu tak tue terkejor2 nak amik diorg2 blk sek..ok laaa..hakak nak lipat kain pulok..sebakul kat depan tuh..keje yg tak abis2..ko hado#luvmyjob❤

2 comments:

  1. Bju2 kurung lya main hangerr je semua... Sng.. Mcm lya byk sbb kerja..hari2 kna pkai.. Tp klo tempah baju pom just 1thn skali jgk..timr raya tu lah.. Bju raya ku baju kerja ku juaaa.. Jd xlehh la over2 glammm.. Segan nk pakai ofisss.. Lya dh settle utk thn ni..dh siap htr tailor..biasa akhir thn bli kain..sbb sales kannn..murahhhh..

    Hehe.. Dh slim la tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehee..bagus2 perancangan awal..org keje cm tuh la kena bnyk baju..tukor2 yea dok!.

      Kurus tang mana tah tue..hahahaaa..

      Delete

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...