Wednesday 5 October 2016

Susun Atur Bhg Dapur Cinonetku


Meh nak share ngan uollss smue..rak yg hado kat bhg dapur aku nie..

Dapur aku ms bli rumah nie lagik..dh siap kitchen kabinet..rezeki ms dpt umah nie..smue dh ade..

Tu tggal tmbah rak yg sesuai jek utk amik brg2 yg biasa guna tuu..

Sblom nie aku pkai rak laiva ikea nie..cm tu la ghupa brg2 yg aku boh kat situ..bla rasa cm jemu..wakakakaaa..aku tukor lain..hahhahaaaa..jgn jd mcm haku tau..bosan sket nak tukor..πŸ˜‚ fengsaaann..😫

Aku jual rak laiva tu kat ikea preluv FB..dh ada org tnje..nak..terus sok nyer anta kat melawati umah akak tuh..kebetulan nak g umah mama..skali jalan laaa..selamat sudaa..akak tu pon happy..tq yea sis 😊..


Terus g Ikea boli yg baru..hahahaaaa..hasil jual tu..now meh cek it out..



Heheheeeee..tukor besi plak..lerberg nie RM 69.. rendah sket dr laiva..senang nak tekan suis atas tu..pkai laiva nak kena raba2 sket sbb dier tggi..cm payah bla nak bukak lampu luar tu..nie tak yah..tokan jek..sonang..nampak wayar tu..

Rak laiva tu kayu..klu kena air sket..korg paham2 jek la..tp mmg ms jual condition elok lagik..smue brg2 yg aku jual blk..alhamdulilah masih elok n harga mampu milik hokey..smue puas hati..πŸ‘


Dah tiap2 mggu aku g ikea nie..aduhh! Tmp berhantu doh..jgn la korg2 terjebak..kekekeeee..si dila laa nie..tu semua ☝brg dia hokey..nk jgk hari khamis lps kot..lupa daaa..tu yg akak dio kono poie gak tuh..hahahaaa..alasan!! aku nyer cuma pinggan ngan box putih 2 tu jekk..

Klu tak plan nak g..ada jek nak dbelinyerr..box nie aku mmg cr nak letak beras+brg2 kering kat dapur..

Rak dh baru..bokeh2 nak la jgk baru kann..hahahaaaa..fengsan lagik skali😜


Cantik bekas nie..tbelek2..nak beli ke idok..nak..tak nak..mula2 tu tak ambil..pikiq2 kedai lain sure murah ek! dh smp depan..rak lerberg nie ada display plak..patah balik amik..try la konon2 atas tu..cantikk plak dierr..redha jek la mak nyahh..

RM 15.90..boleh laa kan..papa pesan cr bekas yg bleh letak 10kg beras terus..haaaaa..hamekk..besaq tu..cukup! πŸ˜„

Mula misi myusun segala brg2 tuh..






Kan nampak kemas sket bhg tuh..pueh ati den..πŸ˜†




Cm tu la aku susun..bwh boh bekas beras..ngan brg2 kering..sumbat dlm box tu..
Bawang2 nyer..atas segala jajan..biskut..letak bhg no 2 tu..bekas2 putih tu pon ikea jgk dpt ms sales..3 hengget jek nyeeiii..mmg berbaloi..mcm2 leh letak..

Siap la susun atur bhg tu..clear sket mata haku tang situ..papa cm biasa laa..it's a waste..bla..bla..bla..dh siap label & susun elok2 smue..hhmmmm cntik maa! 

Kaannnn..ok bai..nak layan doyan crepe nie..daaaa..

1 comment:

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...