Monday 10 October 2016

Coklat Bouquet Diy


Kat FB skg nie mcm2 org jual utk tmbah pendapatan kan..kreatif jek msing2..

AAKKUUU!!
😢 Nak jgk tmbah mana yg kurang tuu..tp hapo la den nak buekk..huhuhuuuu..sedihh😂..

Tgk nina buat cekelat bunga tu..ada la idea aku nak uwat utk bg adiah anak bujang nie besday dier..

Aku laki bini penin jgk nak bg apa la hadiah kat masing2..anak2 aku dua2 besday tu bulan oct yea..samo..abang 9hb..yg adik 18hb..

Tak ker poning pala ko nak bg hapa..plak kat umah nie smue dh ada..mainan tak yah ckp la..bnyk! Jam..kasut..baju..smue dh ada..bj raya punye ari tu pon lom ada yg pkai lagik..apa nak bg!

Terjadi laaa coklat bouquet tu..btol ker aku eja tu..paham sendiri la yo..hahahaaa..


Aku beli mana yg anak2 btuah nie slalu makan jek..amik yg murah2 sudaaa..lidi..paper wrap..gabus..


Klu ikut dlm google tu..letak gam..malas la plak aku nak gam..kena cr gam gajah br kuat..takut kang tertanggal..

Aku guna salotape yg biasa jek..boh kat bhg blakg..tak sempat snap pic nyer..terkojar2..bli hari sabtu tu kat hero..terus naik aku buat ngan papa salotape smue tu..sbb dlm kol 11 nak kena amik bdak2 dr skolah..mana dann jek laa..korg google jek cara dia..senang angat!

Gabus tu wrap ngan kertas kaler biru tu..masukkan dlm pasu putih tu..pasu ikea nie tak guna pon..daaa..jimat..senang..mudah..pandai2 la klu korg nak guna banyk kertas@wrapper ker..ikut la kreativiti uollsss..

Cucuk jek mana korang suka..tepi..kiri..kanan..suka ati..lantak kan kat situ..hahahaaaa..

Haaaaa..dh siap..sbb aku awal dh bli taq happy besday tu..letak jek situ..jadi la dier..

Klu nak lagik cantik..cr belon kecik..letak kat tgh2 tu..daaaaa siap..belon bagai smue tak dann nk bli..mana adaa..jalaaannnn..

Siap..😊




Cntik kan! Wakakkaaa..modal tak smp 20 hengget pon..

Klu yg jual2 tu mau RM 30-50 harga tu pon lebih agak nyer yek! Ikut budjet masing2 la kan..nak mahal..coklat gahh la sket..budjet ciput..biasa jek la jadik nyer..heheheee..

Bleh buat utk ari guru thn depan or sapa2 nyer besday nie..heheheee..sonang..

Kemain suka la ank2 btuah nie..peti ais penuh ngan jajan..lepas coklat kang..biskut..coki2..apollo..hamek..makan smp abis!

Tak tahan nyerr..tak smp 5 min kang..bukak tutup peti ais..sib la peti ais tu elok lagik..11 thn da koo thn nie..tp cm dh mntak ampon jek peti ais tuh 😔 tp selagi leh pkai..pkai smp gahai la yeaa..

Ok laa..msing2 dh petang nie br nak tdo kan..hai la anak2 oiii..kang nak kejut g ngaji..bgai nak rak susah nyer nak bgon..ngah coti skolah agama nie..stat peksa upkk & upsra..

To abang adib..buat yg terbaek upkk ok..untie ain doakan abg berjaya..gud luck bro..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...