Thursday 30 June 2016

Kuih Bijan@buah Redan


Salam 25 ramadhan..subhanallah lagik 5 ari jek lagik..

Banyak yg belum aku buat..amal aku! Dh cukup ker mama!huhuhuhhh..

Semoga aku dpt kumpulkan utk belen2 ramadhan yg tggal nie..doa2 kan sy yea :)

Nak ceita..ari nie punye la penat bapak kooo! Mggu yg amat penat oooo..pg2 mama dh tepon soh g tesco boli brg2 umah mama..ok ma..settle!

Gerak terus keramat..mmg dh janji ngan mama buat kuih feveret laki haku..kuih bijan..ada org pggil buah redan..sgt2 sedap..kruk..krukk..klu mkan..

Smp2 mama ngah gentel sorang2..cian mama! Tp mmg kuih nie wajib buat..hahahaaaa..menantu dio suko kena la buek kan!


Senang jek buat..mama dh bancuh..aku gentel jek laa..lam tdo pon leh buat..wakakakaaaa..seyes ko.. dh msuk dlm kol 11 tu mmg ngantuk tahap gaban..mmg lolap mata aku..tp tangan jalan tau..gentel2..utk somie tersyang..hahahaaa..poyo!


Dah siap gentel2 smue..tak besaq sngat ms awal2 buat..cantik jek..dh msuk tgh tu..malas dh smp.. besoq2 aku buat..hahahahaa..cepat siap..alih2 lam 11.45 siap di gentel smue..akak sulung aku pon hado..tu yg cepat siap nyer..


Lam kuali hokey! Mama plak sporting kemain..haa cepat amik gmbar cantik2..hahahaaaa..amik yg dlm kuali nie..wakakakaaa..gegeh la snap panas2 tuh..mama aku mmg torbaekkk! Syg ketat2..


Taraaaa..siap! Sejuk kan dlu..pas tu msuk dlm balang..klu jual laku tak korang rasa..hahahaaaaaa..mana nak jumpe kuih dolu2 nie..awesome weh!

Buat ms posa..tertolan2 air liur dibuat nyer..hahahaaa..

Kali nie buat mmg cantik..sama jek bulat nyer smue..sket2 tu hado la yg bosar kocik smue..standard laaa..goreng pon tak itam sgt..cool bro..

Tkasih mama tlg buat kan kuih feveret menantu mama nie..upah pon dh bg yea..jgn lupa pkai raya nnt..hahahaaaa..

Tak bawak blk umah lagik..kuih2 raya yg kami buat hadek beradik nie..kang tak sempat raya mmg smue tggal separuh..hahahaaaaa..tgu raya makan yeaa..apa punye mama laa! Kudukut..

Ok la uollss..akak ko nie mmg penat btol..tak pernah2 tdo ptg td..lama dohhh..sib terjaga ngam2 kol 5..terus amik anak2 btuah nie blk sek agama..huhuhuuuuu..sedeehh..

Nak zzzzz jap! Pas tu kerja umah menanti..daaaa..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...