Sunday 5 June 2016

Rindu+Sebak=Alfatihah

Lopeh jemur kain td nie..aku pon on la FB..

Baca nina spupu ku yg cumel tu nyer status..sebak nyer ya Allah..

Smlm lagik ms borak2 ngan papa..thn nie g beraya umah nek pah sunyi laa..huhuhuuuu..teringat sgt2 kat arwah!

Masa uwat kenduri 100 hari ari tue pon..aku masuk umah..mcm ada jek arwah lagik! Sebak nyer..borak2 ngan cik yak pon..leh meleleh airmata aku nie..cik yak pon ckp..sunyi nyer rumah nie skg! Huhuhuuh..ms baca doa pon..tau2 jek meleleh..

Dlm apa jua keadaan laa..arwah la yg akan sibuk sana sini walaupon diri sndiri tak sihat..nak jugak kiter2 nie g buka umah dia..lepak umah dia..mcm2! Tak masak ke hapa ker..sanggup dia soh ank2 dia p cr makanan..

Dah g umah dia tuh..mmg tak la dia nak bg blk awal..ada jek kang dia soh makan nie..buat tu nie..mmg dia suka benor klu ktorg2 nie dtg umah dier..seronok kumpul ramai2..kata nyer!

Raya thn lepas..fmily aku..angah ngan abob jek beraya umah dia..call2 kata kat kg baru..ktorg pon jalan raya g umah wak saemah dlu..nak blk tu..try call aan.."ibu soh dtg jgk kak in"..aan ckp..cm mana pon dia soh dtg jgk..raya umah dia..aku rs dlm kol 10 mlm lebih gak ms tuh..soh aan cr satay bagai..soh uwat tu ini..ya Allah cik pah! Rindu nyer sgt2..

Thn nie posa+raya tanpa dia..aku rasa bkn aku jek terasa..smue kerabat rindu+terasa kehilangan nyer..

Arwah org yg sangat2 baik! Mcm mak aku sndiri..dr kecik smp besaq..arwah depan mata aku sje..

Smoga arwah ditempatkan dkalangan org2 yg beriman n beramal soleh..amin..amin

Alfatihah buat arwah Hajah Latifah binti Hj Sahlan..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...