Tuesday 7 June 2016

Ramadhan Kareem


Alhamdulilah dberi lagik bertemu ngan ramadhan bersama-sama ngan aku syg..tq Allah..

2nd day today..

Smlm cm bese..buka posa umah mama laa..tradisi aku + smue hadek bdik aku akan bkumpul ramai2..aris&co..ya Allah seronok nyer tak tau nak habaq..yg menjerit..yg terpekik..yg menagis..yg ketawa..smue hado!

Makanan semesti nyer dr hujung nun..smp ujung nun..hahahaaaa..tokak msing2 kan besee aarr..ada jek..mama msk rendang ayam kg ooo..sayur sket..tu jek dah sodap bapak..mee ghoeng harus hadoo..coz laki aku la request..lama konon tak dapat makan mama nyer mee..poyo sgt!

Yg dok atas sofa ada..yg dok area tangga ada..terselit sana sini..ahli kuarga tak la tambah mana..dah tak muat plak aku tgk..smue dahh gumuukkkkssss kot..hahahaaha larikssss..

Pas tu..korang tau2 jek la klu hadek bdik dah bkumpul..giler morayan pon dtg..dh dekat kol 8 pon lom maghrib lagik..tergelak tak sudah2..

Time nie laa..kami akan ikut turn basuh pinggan..hahahaaa..korang pernah dgr!

Selalu sapa makan basuh sndiri kan! Haaa yg nie ikut turn..so smlm dmulakan ngan nida..adik ipar ku..selalu ktorg mmg akan soh yg sulong a.k.a mama mie..tp agak nyer nida dah siap2 clearkan dapur kot..tu yg dia smbung basuh lepas bukaa..

Pggan mangkuk bukan sket oooo..kono clear kan smue..periuk belanga..bertingkek tingkek..hahahaaaa..giler kan ktorang nie!
Iye lerr dah ramai..hambikk ko..

So..ari nie aku tak tau sapa punye turn..coz papa ajak buka klang..buka ngan atok nenek plak..standby jek nnt yea mama..

Best nyer..mmg tiap2 tahun@bln posa jek tau..isu basuh pinggan nie yg akan timbul..lom buka..dah ckp sapa punye turn..ahhahaaaa..seyes kelakor! Bgaduh pon hadoo..ala2 manje gitu gaduh nyerr..

Smbil borak2 tu..kat surau au4..punye la pjg bacaan nyerr..waaaaahhhh..leh terlolap gayanyer nie..terus aku tak jadi nak uwat terawih+ngan perut cramp lgik..alasan!! terus dok 7 beradek nie bkumpul..

Mcm2 nak dbuat nyerr..acik ateng nak berniaga plak..jual kueh goyang@kueh ros utk raya nie..fuhhh mmg feveret aku oooo..sodap!

Yg sorang ckp nak jual kepek..kookies..amik la korang..yg pasti aku nak kje ngan ko teng! Cr duit raya..hahahaaa..in sha allah klu jadi..korang2 bli la yea..rasa mmg kebabomm la nyeiii..omak aiii yg bancuh tuh..nnt aku updated hokeyy..kueh tradisional tuh!

Nie ceita anak2 plak..kan last post aku ada ckp papa akan bg anak2 dia + RM 1 sapa bgon awal kan..nie dah 2 kali bdak dombek tu bgon..tak yah kejut..masing2 kunci jam sndiri..yeeeehhhh!! tepuk tgn ramai2..hahahahaa..alhamdulilah makan pon sendiri..mama dier tak yah suap2 daa..best nyerr!

Laa nie ngah coti skolah..bleh la kot masing2 uwat cm gituu..mama harap abang+adik akan teruskan smp 30 ramadhan yea..in sha allah!

Buka apa la yg sedap ptg nie kang yeaaa..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...