Sunday 26 June 2016

Mood Republik


Jumaat lopeh..yg tak dirancang tu la selalu akan menjadi..betol!

Buka umah mama..rasa lama btol tak buka sana..plak tuh papa cakap dia coti..tukor cuti coz senin kena keja..nak plan raya kata nyer..soo..amik jek anak2 sek agama terus gerak keramat..

Smp agak lewat..jemm nyeeiii..jumaat kan! gilak laa..dari cheras klu dah jemm..fengsan la makk oiiii..selit sana..masuk situ..pusing balik..lenguh kaki mak nyaahhh!

Sibuk masing2 ceita pasal tu..mood republik! awok nie mmg tak tau la nyeeii pe menda nyer tuh..tak pernah jejak masuk..tau sure ramai giler..mcam2 la jubah..kasut..handbag..tudung..bnyk la lagik (info FB)..

Laki aku mmg tak suke berasak2 tmp2 cam gini..bior la dia kata bayar lebih sket..anak2 ngan dia senang nak jalan..hahahaaa..mmg dia rimas..aku plak jenis janji murah..lantak kan!

Stat jumaat sampai la ahad..tak dek tutup2..hamek koo! kat PWTC nun..


Dalam dok layan FB..nmpk la jual2 handbag..nie nama dia..


Aku mmg ngah cari handbag@HB..bukan la mensebab nak raya nie..dokkk!!

HB yang selalu aku pakai tu dah tamat perkhidmatan nyer..ahhahahaa..dok tnje leh repair zip bagai..smue kata mmg tak buat..hhmmm jawab nyer hapa..

Nak cari yg murah2 jek..sling bag jek senang..ado RM 10 mmg aku rembat..tapi dah cari gak la merata..online smue aku terjah..dah takddek HB cam gitu..sodiihh..

Tu la ceita nyer..soo..adik beradik aku+adik ipor pong mmg nak g mood republik nie..ajak papa..cakap yg kat sana ada jual HB smue..nampak plak LOLA tu pon hado..apo laie kan..kan..

Orang sibuk nak uwat amal..terawih bagai..ktorg yg giler2 nie p amal kat sanun..hahahhaaa..

Mula2 papa tak nak pegi..yg lelain dah gerak naik keta abob..ponuh cam sardin..tu angah ngan arifa tak hekot..isi minyak..tup2..papa kata kiter nak lalu mana p sanun..haaaaaa..nampakk..

Masa sampai ikut lalu chow kit..senang plak..tak jemm bagai..dapat lak parking depan2 tu..fulamakkk..gilak punye ramai..mmg rezeki kalu tak plan nie..senang jek..abob pon lom sampai masa ktorg dh msuk dlm..alhamdulilahh..parking ngan selambe tepi jalan..rejeki!

Pes time g kan..kena register nama bagai..halamakkk rusuh ooo..jalan nak masuk tu kemain leh tahan jauh nyerrr..tapi sebab lampu sana sini..anak2 bertuah nie suka plak..

Ramai la retis2 dalam tu..emma maembong..achey..hairul azreen..nampak que haidar..senyum lagik kat aku..hahahhaaa..pasan!

Mmg nak cari HB jek..so aku mmg cari LOLA nyer tmp jek la..tgk ramai yg beli ngan diorang..feedback smue torbaekk! tak yah buang masa nak jenjalan tmp lain..tgk booth level mana..situ jek ktorg jalan..


Akhirnyer jumpa..eeehhheeeemmm..belek situ..sini..smue cantik2 HB dia..so..korang tau la..laki aku cam bese aarrr..pengkritik hebat..komen dia penting yea! amik yg tu..cantik kata nyer..mmg nak cari yg bleh selempang..sonang! Simple jek..kenan kaler grey..tp kan aku ternampak lagik 1 nie..waaahhhh..mmg lawoo..


Tuu..papa pon cakap cantik! amik la dua ma..plak tu bdak2 LOLA nie punye la soh perabih diorang nyer HB..punye la sporting masing2..lawa kak..comey akak pakai..bla..bla..bla..hahahahaa..plak masa tu aku jek customer yg hado..layanan tip top la nyeeiii..smue pandang..soh belek kat cermin bagai..korok btol!

Tp mmg dah kenan..harga ok plak..hhmmmm pejam jek la mata..bayorr! tu yg amik 1 cekelat 1 itam..kontra la sket kaler HB aku! wakakakkakaaaa...


Jadik nyer..rezeki aku la..amik dua2 tuh! bukan penamak tau..yg cekelat tu pkai hari2 nyeiii..yg itam tu leh la formal2 sket..hahahhaaa..mengada2 ko kan mama!!

Sekali sekala utk diri sendiri tak salah kot..jarang sangat2 aku nak beli HB mahal2 nie..klu RM 100 ke atas tu mmg mahal la pada aku..pikiq manyak kali ooooo..tapi dah laki aku kata amikk+mmg awok kenan sgt..hhhmmmm..alhamdulilahh..senyumm tak suda..TQ papa

# anak dara aku jeles..papa dia tak beli kan lagik beg ngan kasut raya dia..hahhahaaaaa..abar..abarr..dik..

Lepas jek kuar dari situ..lepak makan aiskrem..dok kat hall tu..igt nak tgu yg lelain..call tak abis masing2 soping..best part aircond..sojuk jek! anak2 aku leh berlari2..kejor sana sini..best la diorang..sib tak dek hek hok..penat bagai semue..laki aku pon tak dek merungut bagai..amin..TQ Allah..balik tu..omakkk aiiiii!! agak nyer ramai nak g lopeh terawih kot..punye la jemm nak balik..konon nak terjah Jalan TAR..dari chow kit tak begerak..mmg tak la nak g..potong line..terus balik..

Thn nie plak..mmg aku tak dek napsu nak beli brg2 utk diri sndiri..tah nape yek! thn2 suda ada gak g soping sorang2..dapat la 2 3 helai baju..baju sedondon kami utk raya jek..
Papa ada tnje..mama tak dek nak beli baju ker apa smue..tak yah laaa..dah bnyk baju pong aku cakap!

..sooo..mood raya dah ada la sket..walaupon papa cakap papa kena keja masa rayo! sodihh..

Ok laa..nak g keramat..nak uwat kuih raya plak..smbil layan lagu rayaa...waaaaaahhh..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...