Tuesday 5 July 2016

Deko Ruang Tamu Raya

Assalammualaikum smue..

Last berposa tahun nie..in sha allah..anak bujang aku so far penuh thn nie..adik ponteng 2 ari..demam ari tuh..cukup sabar masing2 hadapi ramadhan tahun nie..syukur alhamdulilah..TQ Allah :)

Sure masing2 dah rebus ketupat..bakoq lemang..lontong..rendang..hhmmmm sedap nyerr..

Aku nie dok tguu anak2 bertuah nie smue bangon..nak g keramat tolong mama masak..cian plak nak kejut..tunggu la kejap yea tok mak..angah ngan arifah hado..leh la tlg dlu mana2 yg patut..smlm pon smue bawang+halia+lengkuas nyer smue aku dah kopek siap2..bahan2 yg leceh tu klu dah siap senang..mama tggal blen@racik jek utk lauk2 nyer..

Meh cini akak ko nie nak share ruang tamu cinonet nie..sebelum raya lagik aku laki bini gegeh siap kan sket2..beli brg2 pon sket2..smue barang2 dari IKEA yg simple..murah..mampu aku milik..

Rasanyer smue dari IKEA kecuali TV la kot..yg lelain smue cik KEA tuh..hahahhaaaaa..

Nak raya tak best la klu tak kemas umah yek! umah aku tahun nie hitam putih..semua bahagian mmg cat kaler putih..tp smp la nie..dah raya dah pon..aku tak la touch up mana2 tangan yg geratel tu dok sapu kat dinding nie..hhhmmmmm..lepas raya la aku buat..

Dok la kotor sgt..tapi ko tau la omak ko nie..semua nak perfect 10..hahahahhaaaa..raya kan!!

Jom nengok2 umah den nie haa..simple jek..sedap mata aku pandang daaa laaa kan!

Sebelum cat hitam..pepel kaler..bhg pic wall konon2..

Selepas nyer..En Hitam pilihan ku 



Tu la keadaan nyer..blah kanan ruang tamu dari pintu masuk umah den..pic2 tu aku amik bla siap berkomeh ari tu..boh la bantal2 tu sket..klu korang pasan..susun atur frame tu yg lama nyer..tak menyabor punye pasal..siap jek terus snap pic..tak la nak tunggu2..hahahahaaa..yg latest korg g la cari entry susun atur frame..





Nie blah dinding kiri yea..pic 3 dari atas tu..mula2 snap bla siap pasang malma mirror IKEA..

Nampak kosong jek cakap ngan papa..tu yg ktaorang plan boh smp 14 set..nampak tamak kan! wakakakakaaa..

Pic yg bawah skali yg paling latest..gegeh gak nak rak tu..sampai ajak dila p IKEA Damansara..sana banyak stok..IKEA Cheras nie tgk mood diorang bla nak tambah stok..asal p jek tak dek..sakit ati kiter wak! 

Sebenarnyer nak boh rak tu kat dapur..nak bagi ruang lebih konon..tu cr yg simple..kecik sket..sekali bla dah pasang..alamak tak muat plak nak letak brg2 umah..bekas beras nyer..bawang nyer bagai..kuih raya nyer lagik..tuh yg letak kat ruang tamu..alih sini sana..nampak cool laaa jgk..heheheheee..

Gambaar sepenuh ruang tamu aku nie payah nak amik..tak dapat penuh..tu yg haku bahagi2 kan..pandai2 la korang bayang kan yek..hahhahaaa..

So far alhamdulilah ngan rezeki yg DIA bagi..tu la serba sket deko ruang tamu aku..

Jap..jap..kat bahagian TV tu aku dah tukor ngan ayat ALLAH & MUHAMMAD yg baru..hehhehehehee..tp dah kenapa plak fon aku nie tak leh nak bluetoot kat PC..nnt aku share ngan korang la yea..aku beli online..next entry otey!

OK la nak kejut anak2 bertuah nie..omak ko dah abis menaip pon lom bagon2 laie nie..

Pada semua..selamat hari raya..maaf zahir dan batin..selama membloging nie ada plak yg aku sakit kan ati ker..terkasar bahasa ker..apa2 ker..ampon maaf dipinta..0-0 hokey..

Yang balik kampung tu..berhati2 di jalan raya..pandu plan2 jek tau..tak lari kampung korang tuh :)

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...