Friday 29 July 2016

Mee Hoon Sup


Salam jumaat smue..

Dah lunch smue..nie ari kter lunch mee hoon sup jek nyeeiiii..awesome! Hahahaaaa..puji sendirik laa..


Terlebih rajin plak aku ari nie..lepas jek bekpes td terus ketang ketung kat dapur..

Smlm aku mkn meehoon sup tu..RM 4..rasa cm alaahaaaai..hmmm bleh la kan..dr tak dek tuh..bergedil tah apa rs..aduhhh..terus ajak papa bli brg2 nak buat mee hoon sup jgk..jgk!

Tu yg siap menu aku ari nie..

Sambal sotong jek aku msk lauk utk papa..kuah kang amik la kuah sup tuh..goreng tolo kang..sodap daaa!

Kat cheras nie lom laie aku rs mee hoon sop yg sedap! Ada gak la mkn kat kedai tuh..tp ikut mood tukang masak tuh agak nyer..kejap sedap..kejap kurenggg..sedehh!

Tak kono ngan tokak den nie..gegeh nak msk sendiri..pestime la kot..aku beria2 nak gak buat..

Wsap hencik chef tu..mntak resepi cm ner nak uwat..hampeh kobau! Aku dh siap masak br smp wsap nyer..daaaa..bismilah..tawakal..alhamdulilah..
siap..sedap..kekkekeeee..poyo!

Aku buat ala2 jawa oooo..bergedil harus hado..baru bapak sedap giler!








Nampak!! Cukup bahan2 nyer..br aku puas..br aku puas..haahahaaaa..

Puas hati masak sendiri..makan santai2..torbaek!


Kenyang giler beb..tp korg tau la mkn cm gini..jap lagik lapor balik..hahahaaaa..makan..dan makan lagik..

Anak2 btuah nie pon tak nak makan nasik..yg dombek nie cm biasa..tambah dan tambah lagik..hahahaaaa..

Sedap ker dikkk mama masak tuh?

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...