Friday 19 May 2017

Art Card Zikir


Assalammualaikum smue..

Cam dah tak sabar nak btemu ramadhan kan..kat surau bawah nie dh kerap azan..solat ramai2..bacaan imam..dh mcm bln posa..1 taman leh dgr..


Hiasi dinding2 kediaman anda ngan ayat2 zikir dan kalamullah..

Last week dh smp ayat yg aku order tue..mesti korg ckp..ayat cm tuh pon nak beli..kenn..wakakaaa! Suka ati la nyeeiii..๐Ÿ˜ƒ

Ayat zikir nie dh lama aku aim..umah den tak dek printer..celah bedah mana aku nak print bagai kan..nk print kat kodai pon samo hargo dio..size A4 tuh!

Baik laa aku order..terus sampai jek! Aku beli kad@ayat nyer jek..frame asing..nak beli yg jenis box..tapi dah naik harga..cm tak mampu plak..

Haku keennnn..nak yg murah2 leeerr..heheheeee..frame aku boli kat cik Ikea nun..konon2 nak amik kat kaison..murah sket laa plus kaler putih..dah abiss..tak dek rejeki..sib ikea sebelah myebelah..amik jek laaa..lagik pon frame ikea nie simple..harga laaaa..beza RM 2++..

Papa soh amik jekk..ikutkan nak survey kedai2 lain..amik frame yg murah2..tp tgk yg ikea nie punye ala2..rembat terus..tak yah pikirin lohh..heheheeee..


Puas aku pikiq nak cr ayat apa yg sesuai utk letak kat ruang nie sebenarnyer..yg lama aku letak ayat 3 kul..tapi frame tuh dh boh dlm bilik abang..

Nak cr ayat kursi..tak jumpa2 plak yg kono ngan haku..hahahaaa..terus aku amik ayat zikir nie..bla pandang terus mulut nyer bzikir..tak caya try laaa uollss beli..

IG art.tranz.studio..FB tak tau..tp leh g kat art tranz studio group..leh tgk2 kat situ..or tnje2 laaa..heheheee..


Alhamdulillah..betol..

Klu boh ayat2 alquran yg lain2 tuh..mmg tak baca masing2 nie..zikir nie..bla pandang jek automatik ko pon sebut..

Bkn aku jek..dak dombek nie..bla baring..terpandang ker..dia pon ikut bzikir..adolah hikmah mama ko amik ayat cm gini..lagik2 nak p sek..pagi2 tu smbil bekpes..bzikir..bijak tak mama..hahahaaahaa..


Pic yg atas nie..mula2 papa pasang..tak menyempat2..aku dh ckp..sabor..tgu haku..dia dh pasang daa..tinggi dia pasang nyer..yea laaa ikut eyes level dia mmg ok laa..sbb dia tgii..yg aku pandang..kena mdongak sket..tak cantik laaa! Dlm pic mmg la nmpk lawo jek straight tue..tp depan2..tggi sgt..tak berkenan awokk! terus aku soh tukor..

Kata sepakat membawa berkat..hahahaaa..kami pon pasang cm gitu๐Ÿ‘‡..sebelah menyeblah..heheheee..cantik tak? Dalam berzikir..ko men'deco sekali..wakakkaaaa..2 in 1 lohh..





Dua2 kedudukan aku suka..ok jek! Dah bertuan dinding sinun..aahahahaaa..tak la kosun jek! Sambil pandang..bzikir..awesome!

Dalam pala nie ada plan lain plak nak buat area situ..cm nak tambah2 sket jekk..ahhahahaaaa..aduhaaaii..bertabahlaa papa yeaa..

Ngah dok survey2..tgk2 idea dr grop2 deco nie..kot2 berkenan..awok hapdated hokeyyy..tguuu..projek raya๐Ÿ˜…

1 comment:

  1. Cantik sgt.

    Ayat zikir mcm ni la..bila tgk automatik kt myebutnya..

    Lya pombada print ayt zikir ni dlu, tp ltk dlm frame kecil ats meja..

    ReplyDelete

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...