Wednesday 28 December 2016

Sofa L Shape Untuk Ruang Tamu Cinonetku


Assalammualaikum smue..

Lama dahh tak hapdated blog haku nie..Allah..igt cuti2 nie bnyk masa la utk kiter kannn..hmmmm ghupanyer lagik buzy..aduhhh..letih!

Lagi bapa hari penutup 2016 nie..huhuhuuu..cm ada perasaan takut..gembira..sedeh..smue hadoo..sgt2 mcabar 2017 tuh..ngan ank2 nyer pelajaran..amal nyer..smue laaaa nak dpikirkan..

Smoga kter smue dberkati laa hendaknyer utk thn 2017 nie nnt yeaa..doa sama2 kay..

Hakak ada ceita nak story nie..wakkakaaa..

Td nie..smp la sofa baru hakak..pewwiittt๐Ÿ˜„
Rezeki Allah koo..sofa lama aku jenis PVC..so korg paham2 daa la yea cm ner..3..4 thn jgk kot ghasanyer pakai..mmg tak tahan jenis cm nie..bli pon tak smp RM 500 kot..dh terbarai sana sini..

Aku dh ckp kat papa..kter DIY kan blk bagi cntik..bli jek sarung ker hapa kannn..tp laki aku nie jenis tak suka cm gitu..dia nak gak bli baru..suko ati la kann..dio yg bayor! Malas den nak bertekak..Aku mmg suko la nyeeeiiii..yaaeehhuuuu..๐Ÿ˜

Sooo..2 mggu lepas laa..ngan tak plan nak cari sofa sebenarnyer..sje2 jek nak nengok..dia@papa la punye kje..1st g kat court memon tu..pastu tgk kat SSF..merata jgk la cari..smp ker cheras dalam2 nunn ktorg tgk cari kedai perabot..papa jenis mana diee kenan terus bli..yg haku plak..slagi mana yg murah..cntik..kuality..br aku nakk..beza btol kannn..survey dlu laaa kann! hahahaaaaa..tu yg sana2 sini aku soh tgk..baru puas yek!

Punye la jauh2 cari sofa..last2 aku ajak papa g permaisuri sini jek haaa..kedai perabot yg slalu ktorg bli tilam smue laaa nie..ada pulok sofa yg aku kenan tuhh..plus lagik murah dr kedai kat cheras dlm tuh..bleh lagik tukor nak sarung kaler apa smue..awesome beb!

Sib tak bayar kat sana tu dlu..beza RM 300++ jgk koo..rezeki ngan org yg penyabar cm haku nie..kuang..kuang2..๐Ÿ˜†

Papa..anak2 pon berkenan..haku tak yah ckp la..dh aku yg pilih..mmg nk cr yg simple..alhamdulillah ngan harga yg bpatutan..TQ Allah

Jeng..jeng..jeng..nie laaa dieerr sofaa baru akuu..๐Ÿ˜„


Pandangan penuh ruang tamu ☝..


Aku amik L shape punye..hujung tu panjang sket..bleh tdoo papa ngan anak2 aku ckp..hahahaaa..


Tapak sofa tu kaler hitam..bantal2 tu aku amik kaler grey..match la konon2 ngan tema umah aku..

Pas aku edit ngan lighting smue..nampak cantik plak..wakakaahahaa..simple kann..



Dah letak kat situ..ghasa cm gedabak..7 kaki org tu ckp..td pon nak msuk cm susah..bkak kaki bagai baru leh masuk..

Letak meja kecik+bunga hijau tepi tuu nampak laaa ruang tamu den berseri sket..

Tqvm papa bli kan sofa nie..katanyer hadiah hari jadi thn depan..OK Baiii papa..

2 comments:

  1. cantik rumah akak..
    simple je.. i like ;-)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..tq..umah awak pon cantik..kreatif lagik..

    ReplyDelete

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...