Thursday 29 December 2016

Popia Cendawan


Popia cendawan..klu dh viral tue..mmg la masing2 nak dok try kan!

Mensebab papa n anak2 tak suka makan cendawan..beracun katanyerrr! ddeeerrrrr laki aku niee tau..so aku pon tak pernah nak masak kat umah resepi yg boh cendawan..sedehhh!

Nak makan mmg g umah mama la baru dapat..Dr ari senin nak buat popia nie..tp tak dek ayam la..tu la nie laaa..
Ari selasa ari tue laa..sbuk dak aepa nak buat popia nie..tapi tak reti nk gulung..gegeh laaa tgh tu g sana buat kan..

Dah pesan ngan dia siap2..buat inti nyer..kang aku dtg tggal gulung jek..sib dengar arahan..heheheeee..

Resepi jgn tnje laaa..poie cari kaat FB@google tu yooo..taip jek smue kuar nnt..rasa cm ala2 cabonara tu ler..sodapp!


Boh inti kat kulit popia tuh sket..pas tu gulung cantik2..


Siap! nampakk..gulungan nyer tuh..dah tue ghoeng..wakakkaaaaaa..



Borak2 ngan adik2 aku..jual nie laku tak?hahahahaaa..ado tak org nakk..meh pm hakak otey😄😄



Seyes sedap weeiii..cicah plak ngan cili sos apa tah kat umah mama tuh..hmmmm..dap2..tp aku dlm proses nk kurangkan berat badan nie..kono laa control makan2 cm gini..waaaaahhhh sedehh..

Sabar je la bnyk2 bla smp umah mama tue..paksa makan dohh😂 klu tak mak aku suap kan..cm ari tue jgk laa..sbuk dia paksa makan ubi rebus ngan sambal ikan bilis..org tak nak..tak naakkk! Soh bukak mulot..dia suap kann..huhuhuuhhuu..sweeett kan omak den..

Ok laaaa..lapo plak ceita pasal makan nie..nak g settle yuran sek agama anak2 nie..dgr darjah 5 yuran nyer nak cecah RM 300..aduhhhh..fengsaannn😳

1 comment:

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...