Monday 8 August 2016

Nasi Ambeng



Korang pernah cuba nie..

Omakk aiiii..mmg sedapp giler!

Lagik2 klu yg buat tu orang jawa tang2..perghhh..meleleh sehh!

Makan nyer dalam dulang..4 org cukup daa..amik setiap penjuru..boh nasi..lapikkan daun pisang..atas tu boh smue lauk2..fuhhh cam ular sawa lepas abiskan nnt..wakakakaa..

Lauk pauk yg dmasak oleh chef dr batu pahat..

Nasi putih

Tempe+fucuk+soon goreng kicap

Ikan masak kicap

Ayam masak merah

Sayur kacang pjg

Serunding

Makan nyer kena kering2..mama ckp! Hahahaaa..mmg awesome la mak la & cik apai..

Ari jumaat lopeh aku g umah mama..borak2 ngan dila..mama..mama mie..aku leh ckp kat dila..

'Mak la ko lom bagi duit raya ooo..raya dah abis nie'..wakakakaaa..bleh cm gitu aku ckp! Mama mie gelak jek! Apa la ko nie..

Ye la smue mokcik+pokcik nyer dah bg duit raya..mak la jek lom kasik..tak cukup la kan! Hahahaaaa..sje ingatkan mak la tuh..hahahaaa..

Dia baru baik dr sakit tot..tot..bisul dia membara kembali..so last week br sihat sempurna..alhamdulilah..klu tak tu..nagis jek mama ckp..iye la sakit kott..bisul yg tak dek mata..aduhhhaii!!

Aku try tnje kat kedai cina area umah nie..bolikan la 'mata katak' utk kecutkan bisul nyer tu..tu yg lama2 pakai baru ok gak nyer..

Dtg umah aku ari sabtu ari tu..dia la ceita nak msk nasi ambeng la..konon2 nk buat opeh hse umah dia laa..tp sian plak mama nak naik umah dia tgkt 5 nun..naik tangga kooo! Fengsan noriah tuh kang..tu yg dia buat mkn2 utk kami kat umah mama jek..ok la tue..

Pagi2 aku dah wsap dia..klu jadi buat..habaq mai..tak yah la aku masak kat umah kan..tup2 dia call jadik..

Laki bini msak..hahahaaa..ok gak kan..sekali skala tukor menu..Mama letak kan dlm dulang..buat 2 dulang..makan ko!!

1 dulang-apai+unkle bob+angah+dila..lagi 1 dulang aku+abob+nida+ateng+mama..honggeh nak abiskan..hamek!

Best giler kot dpt bkumpul cm gitu..makan2 pas tu gelak..hahahaaa..pengsan!! tp tak cukup forum..mama mie n fmily dtg lambat..papa plak kje..hmmmm..

Dah ptg sket tu..lepas smue dh settle makan nyer..yg anak2 dok main kolam dpn tu dah abis main air..dapat duit raya dari mak laaa..yahooo..

Tkasih tuan rumah..moga murah rejeki lagik yea mak la+cik apai..

Torbaekk nasi ambeng uollss..

Tkasih pada pak su jgk..lepas amik aku kat tren..gegeh bli derian utk bini tersayang..makan ramai2 umah mama tuh..syokk nyerr..moga sok2 belanje lagik ekk..murah rezeki pak su..amin..

📍 umah aku bla plak nak open nie 😄😄

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...