Sunday 31 January 2016

Seminar Pelajar Cemerlang

30 Jan 2016
Seminar bersama Ustaz Wan Akashah & Dato' Ustazah Siti Nor Bahyah & PU Sufian.
Dewan Perdana Mestika Institut DBKL, Bandar Tun Razak..

Alhamdulilah..macih pada liza..geng mom2 ank2 nie la..dok bg tau ada seminar cam nie..dia keje DBKL..cepat la kot dapat info..free koo..rezeki..maybe cepat kot aku daftar anta wsap ari tuh..

Sgt2 best..1st time aku join ngan ank bujang nie..anak dara tak leh masuk..coz 10 thn keatas jek..dok ngan papa kat umah..

Memang aku suka join klu seminar ker majlis ilmu ker untuk kebaikan anak2 dan diri sendiri..selalu ada gak tmp2 lain tuu..tapi kadang2 jauh..mahal..dll laa..tu yg pikiq manyak kali..hmmmm seddeehhh..
Nie tempat yg mmg dekat ngan umah nyeeeiii..tak lopeh kan peluang laa..

Banyak info2 serta pengalaman yg di kongsi bersama..dari Cikgu Maths tambahan..Dr Nashruddin Bin Idris (Medical Doc Medicine Alternative)..Ustaz & Ustazah sendiri..sgt2 membantu anak2 dan kita juga sebagai ibu bapa..

Jom aku kongsi 14S utk kecemerlangan anak2..dari Ustazah Siti Nor Bahyah..

1. SOLAT
2. SASARAN
- latih minda berkata belajar adalah kerja saya
- cakap saya hebat
- minat belajar kerana Allah
3. STRATEGI
- teknik belajar yg berkesan
- tak stress apabila belajar
4. SIAP SEDIA
- ilmu
- amalan
5. SOKONGAN
- fizikal
- emosi
- minda 
- rohani
6. SAYANG
7. SUNGGUH-SUNGGUH
- surah al-imran ayat 173 (hafal)
8. SABAR
- sabar dalam mendidik
- sabar dalam berdoa
- sabar dalam berusaha
9. SEKOLAH
10. SIHAT
- makan berkhasiat
11. SALAM
- selamat
- rahmat
- berkat
12. SENYUM
- penawar stress
13. SYUKUR
14. SOLEH

Moh kta uwat sama2 14S niee..Doa & harapan aku agar..aku pa&ma dapat mendidik anak2 ngan cara yg betul utk anak2 aku berjaya dunia & akhirat..
Harapan setiap ibu bapa nak tengok smue anak2 nyer berjaya dlm apa jua keadaan..kann!!..so semoga Muhammad Ammar Rafael & Nur Arissa Sofia serta anak2 buah kesygku jgk dapat melaksanakan tugas sebagai seorg anak dan pelajar yang terbaek dunia dan akhirat..in sha allah..aminn..

Sket jek pic yang dapat snap ari tuh..hhahahaaa..jadik la kann..



salam & sempat gosok pala abang..macih ustaz

akitt mata ustazah kta nie ari..



Aku harap dapat la lagik rezeki utk hadir ker seminar cm nie lagik..in sha allah..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...