Thursday 28 January 2016

Al-Fatihah

26hb Jan 2016..

Btol2 lepas aku selesai solat asar..bunyi tepon..cik man nyer nama! Tetiba bdebar2 dada aku..cik man..cik non klu call mesti ada hal kecemasan or hal2 yg lain2 nk inform utk bg tau mama..

Mama x leh dgr ceita2 yg terkejut..nnt dia akan muntah2..berak2..susah ati..bdan dia akan lembik..so semua adik bdik dia dh paham klu nak smpaikan apa2 mesti hado org tgh..

Eenn! Ibu dah tak dek yea..cik man ckp..ibu mana cik man(panggilan ibu tu sesetengah dr anak buah pggil) cik pah laa! Hhhaaaaa..aku msih blurr..soh cik man ulang lagik..terus menagis..meraung ckp ngan cik man..betul ker cik man..betul enn..cik non ngan cik simah dh on way g keramat tuh..waahhhh..mmg aku nagis tak henti2..dan semue wsap msuk bg tau mmg cik pah dah meninggal..

Innalilahiwainalilahirojiun..

Family cik pah&cik ami nie mmg rapat ngan aku..anak2 dia pon ms kecik aku yg suap bg mkn..jg diorg smue kat kg baru dlu..dh mcm mak apak sendiri koo..tu yg aku terlalu sedih bla cik man ckp cik pah dah tak dek..sgt2 sedih..
Cik pah mmg tak berapa sehat sgt akhir2 nie..kuar masuk spital..tapi cik pah kuat..smue dia lawan..dugaan demi dugaan yg dtg..dia tempuh..sgt2 awesome ibu..tak smue org dapat tempuh cm ner cik pah tempuh..btol2 bangga ngan cik pah..tapi Allah lebih syg kan dia dr kami..

Lepas anak2 blik sek..siap2 terus aku g keramat..smp jek..cik ami dtg dekat ngan aku..lps jek salam..mmg aku tak dpt tahan perasaan yg amat2 sedeh..terus aku pelok cik ami..nagis kat bahu cik ami..cik ami tenang kan aku..dia pon sedeh jgk..tapi control..huhuhuuuu..siap ceita yg arwah meninggal atas lengan dia..sempat ajar arwah mengucap smue..
alhamdulilah arwah pegi ngan senang..tenang jek..dgr semua siap..mandi..berak..kuku pon dh potong..bersih..mcm tau2 dia nak tggal kan kta smue..waaaaahaaaa..

Kebumi sok pagi nyer..cik ami pesan tlg mandi kan arwah..2..3 kali ulang..in sha allah cik ami..aku ckp! aku kuat kan semangat utk org yg aku syg..walaupon ati nie cm berat..tak sanggup ghasanyerr..along ckp..jom enn kta uwat! Soo..
Aku..along..angah join tlg mandi kan dan uruskan jenazah..yg lain2 pon tlg jgk..anak2 arwah smue ada tlg mandikan utk terakhir kali nyer..

Subhanallah..maha suci Allah..1st time aku tlg mandi & kapan kan jenazah..walaupon takot..gerun..mcm2 perasaan hado..tapi..
Alhamdulilah syukur smue berjalan ngan lancar dan dpermudahkan ngan Nya jgk..amin

Terima kasih ya ALLAH..

Hajah Latifah binti Haji Sahlan..tenang la dikau disana..smoga kau ditempatkan di kalangan org2 yg soleh&solehah&beriman..aminn..aminn

Syurga buatmu ibu..


Ain sayang cik pah..


No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...