Friday 6 October 2017

Pengalaman Baru Loh..


Assalammualaikum..salam jumat yg penuh barakah..

Korang2 yg kenal aku..koje aku mmg dok umah ajek..masak..kemas..amik anak sek..tue jek laa..nampak senang kann..tp try laa korg buat kje jd surirumahtangga nie..try sebulan..sure hangkat bendera putih oooo..penat tak yah ckp..dr pg smp mlm tak la abis..

Tp yg seronok nyer anak2 aku membesar depan mata sendiri..puas sgt2..cukup la dlu ms abang kecik..di tolak ke tepi ke tengah nak mjaganyer..hhuhhuhuu..janji Allah tuh mmg terbaek utk hamba yg bnyak bsabar dan redha apa yg berlaku..alhamdulillah masing2 dh besaq ngan baik..tkasih ya Allah..

Anak2 dah besaq nie..bosan plak..nak kje cm dlu blk buleh..wakakkaaaa..siap ckp kat papa..amik aku kje ngan dia..hahahahaa..best tau kje McD nie..tp laki aku tak layan ko apa yg aku nak..🍌

Sbb tue aku ada bg tau hadek bdek aku yg lain2..slalu ngan ateng ngan dila laa..sbb diorg nie ada jek job nak dbuatnyer..bnyk lobang sna2 sini..yg lain2 koje opis..nak nolong cm mana gaya ek! klu ada job2 yg buleh aku buat..meh habaq mai..in sha allah pasti aku buat ngan bersungguh2nyer..in sha allah..ahahaahaa..

Dan rezeki Allah mmg tak salah alamat..cik apai+mak la dpt projek..dan dpt la koje pembersihan utk satu rumah kat putrajaya nie..subhanallah..lama daa dila tnje nak buat tak..aku mmg on sajek laa kan..tue yg dua mggu lopeh poie bersihkan..dan rezeki yg Allah bg tue cukup buat aku tsenyum bangga..

Bangga+seronok..yea la nyeiiii..dh la lama tak buat kje..buat plak ngan ikhlas..bersungguh2 nak kasi bersih..hamekk..cm dapat gaji bla dh siap tuh..rejeki Allah..tkasih cik apai+mak la..moga kalian terus dmurahkan rezeki lagik..dan lagik..

Balik2..terus share ngan papa+anak2..1st job mama settle..hahahaaa..beria2 ceita koo! syukurr alhamdulillah..best giler ooo walaupon penat..alaaahaaiiii semue kje penat pong even ko dok umah goyang kaki🤣🤣

Sok2 klu nak bg kilat lantai tue..calling2 aiii hokey cik apai+mak laa..





 



Nah hakak melanje rumah tue ☝️..seyes..besaq bapak..ado pool..3 tgkat..lawo gilerr..tue lom masuk perabut2 lagik..tetiba berangan jap klu tue umah haku..hahahahaaa😆😆..smp papa ckp untom laaa dpt rs masuk umah besoq😄😄

Sure cantik bla dh siap..baru separuh cm gitu pong dh awesome..gilak la weiii..hasil tangan acik apai..torbaekk👏👏..dr tgkat 3 smp la bawah bhg dapor..aku..jaja..apai..dila sama2 yg bersihkan..buang smue habuk2..mop..sapu..bersihkan cermin..mmg excersize ari tuu..turun naik tangga..kuar peluh merecik..2+1 laa kiranyer..hamekk👍..seronok laaa tak pernah buat kan..pengalaman baru kooo..

Pasnie buleh la sapa2 nk guna hikmat aku..meh pm tepi..wakakkaaaaa..bersih umah korang aku koje kan..







Nie ☝️ view bhg luar kawasan perumahan area situ..cantik kan..tak do pagar nyeiii..smue oghang kayo2 aje hokey..umah yg cik apai nyer projek nie..lawyer onwer dio..fuhh..dgor RM 3 juta ko harga umah kek sinun..hadooo!

Dekat ngan kawasan tempat kementerian2 smue tuh laaa..nampak dr situ..tak clear la dlm pic den nie haaa..seyes lawooo..tenang giler beb..tak dek bising2 kawasan area sini..bnyk2 jek aku tgk org dh dok situ..bagus ooo org2 putrajaya..

Nak ckp siap sepenuh nyer lom laie rasanyer..cik apai kata kena pasang curtain..aircon lagik..tp separuh dr pembersihan dh siap laa..cuma tue laa nak 100% lom lagik..kena last call buat cleaning before onwer nyer nak dok..

Soo..Moga dpermudahkan urusan cik apai+makla dalam projek nie..siap mcm mana yg onwer nak..sempurna semuenyer hokey..apa2 nak bantuan..meh wsap aii yea..sedia membantu😉

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...