Thursday 26 January 2017

Rindu Moments Nie


Daaaa stat coti rayo..yaaahhooo..ghasa baru jek ank2 nie sek kan..tup..tup nie cuti balik..seminggu anak2 cuti plus plak skg nie sek agama sama cuti ngan sek keb..best laa masing2 kenn..tp omak ko nie stat la ponin palo..siap korg yea klu bgasak!

Tadi nie..g umah mama..bese laa mama aku tuh..klu aku ckp nak dtg ari khamis..pagi2 dh dpt miss call dr umah..yea..yeaa..dtg bawak cucu dio..nak dekat 2 mggu anak2 tak jumpa atok n tok mak..dah stat sek nie..bnyk xtvt kat sek..tue yg tak dpt nk jenguk diorg..call jek..

Last week lagik..mama call..teman dia g cari seluar..huhuhuuu..sian mama! Time tu aku ada hal kat sek nie smue..mmg tak dan nak temankan..nnt la maa..smp laa ari nie teringat..terus soh siap2 lepas masak..makan..solat td..bawak dia g beli suar..

Aku ajak g KL..bnyk pilihan kan..tp mama tak larat..utk pengetahuan uollss..mama aku sakit lutut..jalan mmg terdengkot2..klu tgk dia jalan kesian sgt2 😢..kena pakai tongkat..gegeh jgk la nak kuar sbb mmg dah lama katanyer tak soping..huhuhuu..mama..mama..lagik plak sabtu dia nak g johor..tak dek baju katanyer..

Kuat semangat mama tuh..walaupon aku tau dia memang tak kan kuar..sakit..penat klu jalan berdiri lama2..tp mensebab rasanyer memang lama dia tak soping@kuar..tue yg dia gegeh jgk jalan cr brg2 dia..

Ada la rezeki suar ngan blouse utk mama..payah nak cr size mama nie..sbb nyer tang badan muat..msk tang lengan ketat..ada yg dia berkenan..tak ada size plak..sib ada 1 td utk mama..jadi la katanyer..alhamdulillah..turun bawah plak nak cr suar kecik dia..hehheheeee..tang nak bjalan jauh baru la sibuk nk cr..

Dh dpt smue..kejap kang aku pimpin tgn mama..kejap kang dia pegang bahu aku..smbil pegang tongkat..huhuuuhu..rs kesian plak tgk dia berjalan..

Terus ajak duduk minum kat unkle jack..so sweet aku rasa..berdua ngan dia..cm biasa la..dh berdua kami share tue nie smue..sgt2 aku rindu ngan moment nie oooo..

Dlu2 rajin ajak gak dia kuar..jalan2 smue..tp skg mama lebih suka dok rumah..baring..tdo..klu lapar makan..katanyer..ye la dh umor2 cm nie badan dh tak larat smue kan..

Tp in sha allah mama..nnt ada masa org ajak mama kuar lagik k..rs sedeh@bersalah plak tak dpt bayar baju..suar mama tadik..sory maa😂..papa lambat bank in duit..nnt org cr kan baju kelawar mama yehh..

Uollss..sapa2 yg ada ibu lagik..poie la ajak..kuar sama2..for sure korang akan rasa 1 perasaan yg oooohh gilak laa..tak tau cm ner nak habaq..best..seronok..gelak sama2..kongsi sama2..duduk makan karipap jek pon kat meja tuh..tp ntahh! aku rasa lain mcm plak happynyer..

Seyes aku rindu smue tuh..lagik2 ari selasa ari tue dpt aku duduk makan tgh ngan abah+mama sama2..best oooo😍alhamdulillah..

❤ abah..mama..

#alfatihah utk arwah cik pah@ibu..cepatnyer dh setahun ari nie😢semoga dtempatkan dkalangan org2 yg beriman..amin..amin..rindu cik pah😢😢

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...