Friday 22 April 2016

LJUDA Place Mat Ikea-Deko Dapor UmahKu

Salam penghulu hari..

Siap daa dok nak deko2 bahagian dapor umah aku nie..macih papa..tak jemu2 dok layan bini giler dia nie..hehehee..ayang angattt :)

Selalu aku uwat bla nak raya..tukor sana sini..tapi tahun nie, rezeki nyer hado..buat jek la awal2..sok2 tggal kemas jek kan..sonang gitu..

Best part..klu laki ko suko join deko2 utk umah nie..teramat la syok nyer..syukur jodoh ku bersma Rizalman Hj Kasim nie..bab2 umah mmg dia akan masuk campor..bestt dok!


Pic penuh bahagian dapur chumel aku nie..tak la cantik sangat pong!

Masa dapat rejeki bli umah nie..semua kabinet dapor tuh dah hadoo..tiles smue siap..cuma bahagian bilik tak dek tiles..so, pueh la pikiq cam ner nak bg ruang dapor tuh cantik..tiap2 tahun aku tukor gambor kat tiles dapor nun..Mr DIY laa..Daiso la..mcm2 aku bli..mana cantik jalan jekk..

Teeerrr join plak kat FB kelab dekorasi Ikea..huhuuuhhuuu..nagiss oooo! 
Fengsannnn..hari2 diorang2 tu hapdate mcm2 lopeh beli barang2 Ikea nie..deko sana sini..bapak giler la weeiiii..cantik semue nyer..haku poonn terjebak jgk la nak niru idea dari salah sorang dari situ..yg best nyer diorng2 nie tak kudukut ilmu oooo..ada jek comment2 mntak pendapat itu nie laa..smue share masing2 nyer umah..tak ker best tuuu..mcam2 idea!


Nie pic bahagian depan peti ais..


Rak Laiva Ikea nie aku boh smue barang2 kering..bawang, beras, air2 botol la smue..
Barang2 ikea nie satu laa yg aku suka..ko letak la kat celah bedah mana..bahagian lam umah tu..ok sajek nmp..

Niat nak tukor rak yg lain..ada satu rak kayu tuh..tah apo namo eehhh..RM 59 jek..ckp kat papa.."pkai nie dlu smp rosak@buruk" laki aku cakap..hahahhaaa..baekk la boss..


Place mat nie boh kat atas meja mmg cantik..tapi idea akak nie boh kat tiles dapor..tu yg mula2 ktorang bli 5 jek..nak nengok cam mana ghupa nyer..bler pasang..omakk aiii..cantik!! hhahahaaaa..pasan oooo!! 

Papa pon suka..senang jek plak nak pasang..letak double sided tu tampal kat mana korang suka..awesome..

Yg best lopeh masak..nak lap sangat2 senang..hmmm tak myesal la perabih lebih utk tahun nie..wakakkaaaa..nak cantik kan..mahal pon berbaloi.. 

Mmg bulan nie tah bapa kali aku p Ikea tuh..dah macam p pasar doh! hahahaaa..tak p macam resah..wkakakaaaa..giler aku nie kan! mmg berhantu Ikea tuh..korang jangan laa terjebak..susah nnt..hahahaaaaa..

Iyee ler mula2 bli 5, tak cukup..p bli lagik 6..tak cukup plak..papa soh sambung letak bahagian belakang peti ais..tuh smlm p bli lagik 4..akhir nyer baru siap smue nyerr..

Hasil nyer..tu diaaaa..







Di sebabkan dapor aku nie hado kabinet..yg barang2 lain2 tuh semue kasik nyorok..simpan dalam tuh diam2..teh..gula..meggie..kopi nyer smue lerrr..


Yg pic atas nie smue barang2 utk nak masak..garam..kunyit..yg pkai2 hari2..bli kat Daiso..murah!

Selalu taq line aku 'murah dan cantik'..tapi thn nie budjet terover plak..
Yg pasti laling i agree 100% letak place mat Ikea nie hokeeyyy..yesszeerrr..tak kesah la lobih sket kannn..

Cer korang share bahagian dapor korang plak..meh tukor2 idea meh :)





No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...