Friday 11 March 2016

MakeOver Bilik Anak Bujangku

Make over la sgt tajuk tu mama oiiiii..

Salam penghulu hari smue..ari nie akak masuk dapur yea..dah 4 ari tak berasap dapurku..senin-rabu cam bese aarr..uruskan BEKAL..smlm plak, mama call pg2..aku kat pasar time tu nak cari lauk lerr..

'ko tak datang sini ker'..mama cakap..
'tak la maa..kenapa, 'ko singgah tesco belikan mama nyer sabun yea'..eeekkk!! ggrrrrr!!

Aku pon ckp ok maa, dah omak ko suruh kan..tgk la lepas masak ker..ptg orang belikan..tgk jam dah 8 lebih..mana dann nak masak nie..kan! g tesco..bli2 jek dah kol bapa..nak kono anta umah mama plak..pastu dah nak amik anak blk skolah..fuuhhh..tak daaannn niee..

Naik atas terus letak ikan..sotong bli tadi..amik beg..gerak g tesco..boli la sabun utk noriah@mama ku..akhirnyer dapat la mama sabun yg dia suka pakai..smp dia cakap.."lega sket ati mama dah ada sabun" ya Allah smp cam tuh sekali ker..hahahaaaa..anything for you mom..walaupon aku terkejor2..

Best part dpt masak sama2..lunch makan sama2 ngan mama..seyess moment yg paling seronok..berdua jek..hhmmmm..dap..dap..ikan bakar+smbal sotong..yummyy..TQ mama..

Hokeyy..masa BEKAL coti seminggu tu la..aku kan tak uwat hapa kat umah..papa plak coti 2 ari tuu kann..ehheehee..aku cakap ngan laki aku..jom ikut mama jap..layan kje giler mama nie!

Jeng..jeng..jeng..punye la laki aku malas nak melayan aku..tp cm bese arrr..ofkos ikut jgk..cian papa..sorry my dear, mmg sakit mata mama tgk bilik ank bujang papa..

Korang nengok laa..yaaa amppooonn..kan..seblom papa&mama kerjakan bilik dia..






Ada macam2 khazanah..kotak2 tu letak nyer kat bawah katil abg..mcm2..file kje..mainan..frame@album gambar..tak terlayan la nakk oiiii..feeningg..tuh nampak my laling ngah uwat apa tuh! heheheeee..

Banyak kaler yg menarik klu utk anak bujang nyer bilik nie..korang googler laaa..aduhh penin seehh! Semue cantik..tapi mama pilik kalerr..



Yessseerr!! Greyy..hahhaaahaa..anak bujang aku tak suka kaler nie..ada ker nak kaler merah..fengsaann omak ko msuk bilik ko nakkk..konon kaler bomba..tak payahhh!! dia pon tak tau omak apak dio nak cat bilik dia nie..klu bagi tauu..dia pon nak hekot g kedai cat tuh..pilih sendiri..mmg tak la abang..

Dah cat2 kan..cantik plak aku ckp ngan papa..banyak kje mengecat..aku lah yang uwat..papa tlg sket2 la..aku tau dia penat..tp mmg i syg u la papa..smp sudah la tlg bini dia nie..dia pon tak senang duduk leerrr..bilik anak kesayangan ooo..for sure dia jgk yg sibuk itu ini..



Taarraaa..nampak kemas..teratur sket kan! bilik nie cam store tau..kecik! bilik adik lagik besaq..daaannn nie la ghupa setelah satu ari omak apak dio uruskan bilik dia..pic yang atas tu baru lepas cat bagai..susun barang2 smuee..lom letak lack ikea..pic kedua atas nie..lepas drill smuee bagai laaa..

Almari nak boh baju2 abang..aku amik dari luar nyer..hhahahaa..mengamuk papa! almari tu isi perhiasan la brg2 kapal terbang papa bagai..nak bli almari baru..blik dia nie sempit..tu yang hangkat dari luar boh dlm nie..luas senang letak suar..baju..baju tidor..ada ruang lagik nak boh mcm2 "leh soping bnyk lagik ker papa cakap"..wakkaakkaaa..nnt2 kta cari almari papa plak yea..seddeehhh..

Meh tengok pic2 yg sempat omak ko snap lepas semua nyer disusun atur kembali..











Yang rak Laiva Ikea tu...hhmmmm..paham2 jek la yea..semue permainan lego yg dia kumpul..bukan dia jek yg suka..kadang2 papa dia yg soh bli uwat tambah koleksi nyer..mmg tak leh cakap hapa la mama ko nie..

Ari tu kan aku ngan papa ada g ikea dating bagai semue kan..haaa tu la brg2 yg kami dok bli..utk gantung NERF dia..ptg tu jgk papa dia pasang kan smue yea..siap!!

Nie nak habaq mai..sblom nie anak bujang aku..mmg aku siapkan utk dia g skolah..pakai kan uniform bagai smue la..bukan aku manja kan diorg nie tau..tp korang pon tau la..kadang2 pkai sendiri tak kemas..terkuar sana sini baju nyer..lagik pon ms tu bilik dia hanya ada almari baju utk bju rumah jek..sepender..singlet..stokin..smue kat blk adik dier..payah nyer aku rasa..

Tu yg aku plan nak susun balik..cat balik bilik anak bujang nie bg kemudahan utk dia..uruskan diri sendiri..kaannn! So far alhamdulilah..sekarang nie smue depan mata dia..dia dah bleh uruskan diri sendiri..sikat rambut smue bagai..dan lagik lepas aku ajar lipat itu niee..dah pandai lipat sepender..singlet..stokin..letak kat bekas 1..2..3 tuhh..

Kadang2 ada hikmah laa jgk kann kta uwat nie utk anak..sedap gak la mata mama nak tgk blk abg..biasa lepas aku lipat kain baju..anak2 aku akan amik baju masing2 boh dlm bilik sendiri..aku dok perati jek abang susun semua baju2 dia..mn2 yg gulung tu semue..dlm almari&dalam bekas2 yg dah hado tuh..
Hhhmmm touching plak aku..dlm ati 'pandai daahh dia uruskan smue' tak payah mama nak msuk kan baju2 dia smue lagik daaa..yeehehhuuuuu..

Dah siap semue..cat bagai..rasa puas hatii..cuma papa soh cari langsir yang sesuai utk blk abang nie..kata nyer cam orang tuoo..hahhaaaa..iye la nyeiii pkai mana yang ada la dluu kann..cer tanje mak la bleh jahit langsir takk!..

Sooo..next bilik anak dara yea papa..asyik jeles jek!
"Bilik adik bila plak..adik nak kaler purple..sbb Sofia The First kaler tu" ooommaakkk aaiiii fengsaannn laaaa maaakk nyaaahhh..

Bilik papa&mama bler laa plak nak settle niee..baru cat separuh..wwaahhhaahhh..Next jgkk yea papa..

pppsssssttt!! ceita ngan mak la ngan mama mie smbil uwat BEKAL tu ari..diorang kata aku giler..waaakakkaaaa..dah tak dek kje asyik nak cat umah jekk..hahahaaaha..

Daa tuh tak kan nak cat umah korang plakk kan!!Nak soh aku cat umah korang..meh PM tepi..harga leh runding :)

No comments:

Post a Comment

STAM

  Assalammualaikum.. Banyak betholl dlm draff tueee..huhuhuu..tulis..menaip nie kena ada mood wak..tue yg Allahuakbar napee malas nyer lahai...