Monday 28 March 2016

Hias Sket Bilik Air

Uwat kje gilerrr mlm mggu tuu..

Stat kol 9 mlm aku cat bilik air umah..Giler ker? tak kann!! 
Papa cakap dah tak dek kje ker mama ko nie! Sbb tak dek laaa papa oiiiii..tuh cr kje..wakakaaakaa..Bukan lama pon nak cat tu..2 jam jek siap smue..

Mlm mggu tu..papa turun bawah g dewan ada meeting penduduk sini..dari tak uwat hapa, ceita kat tv pon tak best..aku mula kan projek..

Tiles dalam bilik air dah mcm apa tau! seddehh..licin bagai..tak do selero nengok bilik air nie..Ada gak survey tnje2 nak tukar tiles bagai..renovation bilik air umah nie..harga smue dlm 1K lebih gak..tu yg papa ckp nnt laa..lom hado rejeki tang tu..tak pe la aku cakap..uwat mana yg kta mampu dlu..

Cat bilik abang ari tuh ado laie..teruskan, jgn membazir yea..


Bilik air bukan besaq mana..kejap jek leh siap..tapi korang pon tau la..dinding bilik air kan basah..kena 2..3 kali gak cat laa nak bagi cantik..

Sblom kje2 mengecat dijalankan..bilik air umah kuuu..kaler tak nak kalah..kunin! 




Amcam! kosong jek nampak kan..suram..akitt mata nie tau..

Cuak jgk nak cat atas2 tu..panjat bangku bagai..licin nyerrr..mana yg tak smp tu..awok serahkan pada yg pakar..

Tengok2 jam dah kol 11 lebih..siap daaa..dgr papa balik terus soh papa siap kan smue sket lagik..hujung2 tu tggi naaa nak jengkit..takut gak jatuh..fengsannn nnt!

Meh nengok2 bilik air aku setelah aku cat2..deko sket2 bagai yeaa..
Tak la menarik mana..tapi aku puas la bla masuk bilik air..cm tenang jek..dok lama2 baca novel pon heaven..hahhahaaa..giloo 

Pandangan penuh dari luar











Tu la barang2 yg sempat aku rembat kat Ikea nak letak dlm nunn..letak pokok kononnn!

Dari ari jumaat g Ikea ngan dila bawak dak abum tu..malas dok umah kata nyerr..Ikea pon sales..smlm last..ms dh amik barang2 tu..dok nak bayar..maakkk aaaiiii pnjg nyer Q..terus letak balik brg2, tak daann nyeeeiiii..anak2 nak kuar skolah jap lagik..terus gegas balik jekk..

Sabtu nyer g plak ngan anak2 betuah nie..jeles smlm tak dpt hekot! tp ada gak barang2 yg tak dek stok kat Ikea Cheras nie..kobauu btol..plan dok nak cat bilik air mlm nyer tuh..leh papa pasang terus kan..tp hajat tak sampai..huhuuuu..

Ahad smlm..tak kira..terus g Ikea Damansara..tak menyabor2 aku nie..hahhaaahaa..papa plak coti..mmg kono la time dio..

Soping2 sket dlm Ikea tu..semua barang2 yg aku nak hado jek..best2..makan2 bagai..aku ajak balik daa..nak siapkan sepenuh nyer bilik air nie..

Alhamdulilahh..hasil penat lelah..siap bilik air umahkuu..Walaupon tak macam bilik air hotel..syukur! TQ Allah 

Senyum kepuasan :) :) :)

No comments:

Post a Comment

STAM

  Assalammualaikum.. Banyak betholl dlm draff tueee..huhuhuu..tulis..menaip nie kena ada mood wak..tue yg Allahuakbar napee malas nyer lahai...