Wednesday 24 January 2024

RM 5 Challenge Setahun

Assalammualaikum..

2023 aku sibok..nak jgkkk leeee buat chalen simpan duit kaler² nie..wakakakakaa..org buat ko pon nak buat..ehehehehehe..

Hekotkan aku nak cr tabung..alaaa kan kt kedai eco jual tabung² yg cm duit..ada yg RM 10..RM 20..RM 100 pon hadooo ken melambak..tp ms aku nak stat buat awal thn tuee..dok cr laaa tabung²..mmg tolooo..tak jumpaaa pulekk..merata carik..sengal! Alih² aku pakai jek beg itam ikea nie haaa..mekemeee tgk laa video kt bawah nie..

Beg nie laaa aku simpan duit² tue..nape RM 5, aku ckp cukup laa utk kemampuan kta nie haaa..aku kan surirumah..bla beli brg ke apa..ada saje duit RM 5 nie aku akan simpan boh dlm tue..sama gak ngan papa..asal ada duit ijau nie aku soh dia simpan..paksaaaa tau! Hahahahahaa..cm lama dia tak simpan aku spotcek beg duit dia..klu ada RM 5 tue aku amik boh situe..🀣🀣🀣..tak kejam kan!

Hahahahaa..best aawww simpan cm ginie..alaaaaaa bkn apa pon..sok ko jgk yg pakai duit tuee jgkk..dah selesai pon pakai buat bayor insuran+rotex keta viva 😫..

Aku kan cepat terpengaruh..ehehehee..kt tik tok tue melambak yg saving cm² gaya..syok plak kta tgk nyer..kta pon ckp kt laki kta..hajomm kta buat jgk..kekekekee..alhamdulillah kadang² dpt bnyk duit ijau nie..terpaksa aku telan..msk dlm beg itam nie..huhuhuu..sedehhh..tp bla dh msk bulan ke bulan..makin penuh laa diooo..terujaaaa nengoknyer..ijauuu jek..best pulak..so mmg asal ada cmpak dlm tue..easy ken😜😜..aku rs setahun tue aku kira sekali jek kot..tue pon sebab duit tue tonggang terbalik..tak tersusun..bsepah² dlm tue..last 31hb baru papa kira smuenyer..

Stat saving 1/1/23-31/12/23..setahun..hmmm alhamdulillah rezeki Allah buleh laa buat raso²..tue pon mcm² benda nk kena bayor..πŸ˜”πŸ˜” streess mak yahh!..tak pee laa..mmg tue laa ko nak kena hadap atas dunia nie ken..utang tak abis²..hamekk!

Boh beg cm ginie senang gak..tak komot² duit kta tue..boh tabung berlipat² plak ken..jadik kta akan teruskan boh dlm ini ajeee πŸ™ŒπŸ»

cm biasaa laa hencik boss yg akan kira..cukup setahun simpanan kami..igt leh msk dlm mesin duit kt atm mesin tuee..ghupo ehh tak olehh RM 5 nie..makaaa kt kaunter leeee proses nyer..

Jadik laaaaa wak..tambah² duit utk brg² sek anak..beli tue sket nie sket..mana nak posa..ngan barang smue dah mahal πŸ’†πŸΌ‍♀️πŸ’†πŸΌ‍♀️

Thn 2023..selesai ngan jaya nyer..hasrat utk menyimpan gaya cm giniee..alhamdulillah..

2024..aku ckp kt papa RM 10 laa plak..dia ckp duit meroh nie mmg manjang ada dlm wallet..abis laa nnt smur simpan dlm tue..hahahahahaa..hehehehe..RM 20 laa paa..bynk sket nnt..pon sama dia hissshh tak boleh²..🀦🏻‍♀️..korg tahu tak dia nak simpan bapa..ma' duit RM 1 jek laa..πŸ™„πŸ™„πŸ™„..aku ckp RM 1, kaler biru nie kta dh buat tabung sedekah subuh..kaler lain laaa..

Dannn..hmmmmmmm..dia ckp kta smbung ajee laa maaaa kaler ijau nie jgk utk thn 2024..nah mak ko ijau laaaaa jgk! dan hakak pon redha ajee laaa..duit ijau nie mmg raree sket..tertentu jek bla ada pon..so permulaan yg baek, papa dh berubah utk awal² thn nie..wakakakakaa..asal ada RM 5, dia letak atas meja make up nie haaa..utk aku simpan dlm beg itam..haaaaaa cm gituewww laaaa wak..klu tak ken..thn sudaaaa kta jek nak kena igtkan dier..tak nak melabur duit ijau dier..duit blah ktaa jek manyak boh dlm tuee..thn nie aku ckp..letak ehhh..jgn kudukutt..sok sama² laa kt bahagi² ken..πŸ˜†πŸ˜†..

Ayoohh papa..kta teruskan misi menyimpan duit ijau..πŸ€™πŸ»πŸ€™πŸ»..kta tgk thn nie dpt bapaaa pulakk..

Ayyyooooohhhh..


Korang amcammm..simpan duit kaler apa..meh aarr sharee..πŸ˜‰

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...