Wednesday 7 June 2023

Kubur Abah Yang Hijau

Assalammualaikum..

Raya dh abiss..raya haji bakal muncul..cepat tak cepat kan masa..dah nk msk setengah tahun ko..huhuhuuu..Allahuakbar..dan tak lama lgik jgk nak dekat setahun abah pergi tggalkan kami..
Rindu nyer ya Allah..tueee laa dier..klu rindu tueer..mmg nie laa kje aku belek² gmbor dia..tgk kubur dier..tgk mana² yg leh dpt lepaskan rindu..sesakkk yek dada..

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Aku nak ceita kubur abah laaa..aku ckp kt ateng..aku nak kubur abah cm tuee teng..ada 1 kubur dekat area² situe cntik..hijau..rumput dia lawo jek..sekata..helok terletak..aku nak ko cr rumput cm gitueww jgk..haahhaha..nak cntik cm tue jgk kata ku kt ateng..

Si ateng nie bab² pokok..rumput bagai bagi laa kat dio..perfectooo..dia kan belajor pokok² nie..reti leeerrr..

Ateng pon iya²..ada..nnt kta cari..maka aku..ateng ngan dila poie laa sg buluh cr rumput utk kubur abah..mcm² ghupa..jenis rumput² nie..korang tau tak..hahahahahaa..pas kat aku soh cr pokok..angkt tgan leeee..tak tau kta wak..poie sana..sini nak cr yg cntik plus quality kata nyer..patah blk..poie balik..cm²..pokok apo smue laa..si ateng nie laa yg tau..pokok jenis nie..hmmmm..kta hekot kan ajeee..janji kubur apak aku lawoo 😁..rasa nyer tak smp sebulan abah pergi..sbok kami² nie nak cntik kan kubur abah..

Opkos laaa kan..adek bdek aku smue tak nak buat kepok tue berbatu kan marmar kaa apa kaa..nak cm nie ajee..tue yg aku..mak laa cat lawo² kepok tue sblom nak letak rumput..pokok..

Hasilnyer..👇🏻..pic² nie ada yg aku dah lama snap..ada yg baru..aku pon lupaaa 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️..tp tue laaa rumah baru abah..

Siap kali g kubur aku mmg suka snap pic..lantok laa org ckp sama angle ke apa ker..ntah..suka ati laaa kennn..

Cntik kubur abah..cm nie laa kta nak..hahahaha..ceita pasal rumput nie..aku cm biasa laa suka up status kt IG klu g kubur abah ken..kang ada jek diorg nie komen..dm kt ig tuee  ckp lawa nyer kubur abah akak..
🥰🥰🥰🥰

Sampai tue soh aku ajar cm mana cr nak tanam..beli kat mana..bla..bla..blaaa..smue rumput abah turr..tak tau nak habaqqqq lagu mana..sbb nyer kt sg buloh tue besoq..kiri kanan..depan blkg ada jek org jual rumput..pokok²..so tak tau nak habaq..cuma share beli kt sg buloh..cr kualiti rumput..soh dia rasa rumput tue bla nak beli..pandai² laaa dik oitt..hahahahaa..sbb nyer aku pon mmg tak pandai laaa..mmg beli tepi jalan klu tak silap ngan org india tue..plus masa beli..harga dia bg lain..tp tang bayar harga lain..lgik murahhh..smp ateng ckp..confirm nie unkle..ya..yaaaaa..hmmmm..jalan terus ajeee leeee..

Beli utk pak aris yg mmg selalu rezeki nyer murah..smp rumput utk rumah baru dia pon dpt rezeki dr Allah..hebat abah haku! Manjang ada rezeki..tQ Allah 🤲🏻

🥹🥹🥹🥹🥹🥹


Tgk laa hijau yg sgt tenang klu g jumpa dier..syok aawwwww..aku rasa klu aku ada problem kee..runsing..anxiety aku dtg..nie laa tempat aku luahkaan..ngan rindu yg teramat..kadang² tue leh meleleh air mata nie..😭😭😭..

Kadang² kang aku buat video..sok² tgk blk..hahahahaa..ntah apa² yg aku rekot..jadik laa utk lepaskan rindu..


Nie pic ari pertama kubur abah..

Dr sehari..ke minggu..ke bulan kami upgrade kubur abah 🥹🥹

Cat bg cantik..bln 8 nie aku nk tukar warna cat kepok nie..tguuuuu kaler apa kta nak tukor yek..hehehehehee..bulan 8..kenapaaa!
Abah kta dah setahun laa wak..nak bg lagik lawooo rumah abah..bior aku..ngan yg lelain dtg sedap mata memandang..in sha allah 🤲🏻..tak sabooo..

Igt nak ajak ateng..tukor pokok abah sekali..tgu laaa dia pulang..🌹..


Nie ms baru² tanam rumput²..pokok² tue..


Cntik kannn 🥹 seyes aku tak tipu..rumput² nie hidup segar bugar kt kubur abah..ijau dia mmg cntik beza ngan kubur² yg lain..tkasih Allah..

Lgik 1 ank cik tapa..abg sepol tue..bla ternampak dier ada satu ari tue.."ain, mana beli rumput cik aris tue yea..lawooo hijauuu nyer..abg jeles laaa"..🤭🤭🤭..kta pon ceita bla..blaaa..blaaaaa..situe..blaa..blaaa..blaaaa..yea ker katanyer..sbb kubur arwah bini nyer letak jgk rumput..tp tak secantik abah punyer..mmg jeles tgk kubur cik aris tau..cntik jek blaaa nmpk..hehehehehee..tue laa bang..rezeki abah..aku ckp! 

Bukan sorang puji kubur abah yea..aku tak tipu..ramai..rata² smue ckp cntik ijau lawooo kubur abah..tak caya meh kta bawak..kta tunjukkan..in sha allah..

Betholl laa ckp org..org yg baek niee smp ke sudaaaaa pon ceitanyer baek² jek..abah kan baek..kubur dia pon Allah kurniakan yg cntik laa jgk yea..dan korang pon tau laaa..anak abah nie kan ramai..lepas sorg² tgk dia..rumput selalu siram..trimm..mungkin jgk kejadian nyer cntik dr kami jgk lerrrr..

Nnnakkkkk jugekkk laaa bah! 😂😂..in sha allah bahhh kami akan sama² jaga kubur abah..doakan kami yea 🤲🏻..

Smlm ms poie ptg tue..tetiba sebak kat kubur abah..menitis air mata kta wak..jarang aku nages..tp smlm ntahhh..rinduuu sgt kt abah kot..ckp kt abah..napee abah tak dtg jumpa org lgik..yg lain² smuee abah dh jumpaaa..abah tak syg org ker..😭😭😭😭..org rindu abah laaaa..org syg abahhhhh 
😭😭😭😭..

Pic raya thn lepas..abah klu pakai bj melayu siap sampin mmg hensemmm..👆🏻..encemmm aaawww..

Pg nie dok beleh pic²  terus aku menages rindu kt abah..😭😭😭..taip nie pon nages..😭😭😭..sib tak dek org..lantakkkk aaarrr..
sok org g jumpa abah tau..ari nie ada kelas td..lambertt plak abis..sok kta dating hokeyyy..

Alfatihah utk abah 🤲🏻..miss u bah ❤️

Haku cm biasa laaa..sbb bukan bidang..meika² nie laaa yg uruskan..hahahahaa..aku cm biasa rekot dan snap pic² utk tatapan..gituewww..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...