Monday 9 May 2016

Mothers Day

8hb Mei~Hari ibu..mana2 kalender cino@kuda mesti hado tulis kat situ..pasan tak?

Hari2 hari ibu..tapi kira 8 Mei nie sambut besaq2ran la kot..pada aku tak kisah la sapa2 nak sambut ker hapa ker kan..masing2 nyer pendapat laa..rezeki masing2!

Aku!! baik besday..mothers day..fathers day..anniversary..day2 keerr..mesti nak ucap atau klu bleh nak uwat surprises utk smue tuh..ada rezeki laa kan..baik utk diri sendiri..somie..anak2..hadek beradek..mama+abah..sepupu+sepapat..kawan2..semue2 laa..tu la cara kiter ingat kat diorang..hhhmmmm..

Korang plak?

So..utk mothers day tahun nie..tah apa2 laaa papa plan ngan anak2 dia..

Sabtu tuuu ktorg blk Klang..lepas amik abang ada kelas tambahan tuh..gerak terus..ms nak balik tu, sibuk 3 beranak nie berbisik2..pastu gelak2.."mama tak leh tau" dak dombek nie cakap..hahhhaaaa..bisik2 konon! tapi mama kat sebelah dengar adik cakap..cam mana..hahahaaaaa..geli ati ngan anak2 nie tau..

Smp agak lambat coz gerak lambat..ujan lebat sangat..smp2 jek siap papa bwk abang gunting rambut smue kat Tmn Tenaga nie..aku soh makan malam terus kat kedai jek..balik kang terus kebaboommm..sonang!

Onway tu..ada la kedai bunga..benti keta..pehal plak niee..dlm ati..eleehhhh nak beli munge ler tuh..waakakkakaaa..cakap kat papa..tak yah beli..membazir! Dia soh aku diam..terus kuar dr keta..kuang ajoq tak laki aku nie! hhahahaaa..anak dara aku plak bleh cakap "mama tenang jek ok"..ko rasa!

Bukan murah ooo munge2 nie! korang tau2 jek la klu ada event2 cam nie..melambong la harga dia tekan kan..bak duit tu bg kat aku, leh bli beras makan sebulan..hahahahhaaa..btoi tak?

Sooooo..


Tu la papa ngan anak2 aku nyer pot..pet..pot..pet dalam keta tadik..

Lama jgk la tak dapat munge2 nie..dlu masa berchinta jek dapek..hhhmmmm..org dah bg hambik jek la dik nonnn..kaannnn..



Best part "jgn bg mama dlu, blom 8hb lagik"..hahhaaaaa..sabar jek la..omak ko pon diam jek la kan!
OK bai..

Smp jek umah..lepas smue mandi..dok sama2 ngadap tv..adik pon amik munge tu bg aku..pelok+cium+wish hari ibu kat aku..waahhhaaa..so touch! lepas tu abang plak peluk+cium smue..last cam bese arrr en somie..hhhmmm..so sweett..macihhh yeaa..

Belek2 munge..Abang siap cakap "abg yang tulis tu maa"..senyum tak tercakap apa2, nak nagis..tapi tahan..ms abg peluk tu..aku peluk dia lama..cakap gud luck utk senin nnt..buat yg terbaik..exam pertengahan stat ari nie utk abg..mama harap abang berjaya yeh..


Buat papa Rizalman Hj Kasim..anak2 mama Muhammad Ammar Rafael+Nur Arissa Sofia..Terima kasih2 atas ingatan kalian..mama akan usaha jadik mama terbaek utk smue..in sha allah..doa kan mama selalu tauu..

Mama syg papa..abang..adik..

Utk mama Hajah Noriah Hj Sahlan..mak metua Hajah Saodah Atan..orang syg mama+emak..terima kasih atas segala2 nyer..moga kalian berdua dirahmati..dberkati sentiasa..Amin..

~Uwat smue ibu..mama..umi..mak..mummy yg ada didunia nie..SELAMAT HARI IBU~muahh ciked..

p/s: Moga abang dapat buat exam ngan baik..adik stat next week exam nyer..
utk semua anak2 buah untie ain..abg adib..lulu..jaja..good luck hokey..buat sehabis baik..semoga semuenyer berjaya :) amin





No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...