Thursday 30 May 2024

SPM 2023

Assalammualaikum..

Terima kasih Allah..tkasih..tkasih..ðŸĪēðŸŧ..

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Tiada apa yg nak di ungkap ngan syukur nyer padaMU ya Allah..

Ya Allah..aku masih tak percaya lagik sebenarnyer..ðŸĨđðŸĨđðŸĨđ..kuasa Allah ya Allah..betholl² hebat..sgt² baik MU ya Allah..berkat usaha..titik peloh dr dier sendirik..mmg sini laa aku nak luahkan..

Terima kasih abang..Muhammad Ammar Rafael bin Rizalman..buat papa..mama bangga ngan abang..

Ya Allah..aku tak tau nak share cm mana..smp ari nie bukak tiktok..tgk balik video ank² amik result spm nie..aku mesti nages..taip nie pon leleh daaa..😂😂..

Ya Allah..ank aku bkn la hebat mana..tp berkat usaha dia..dr 2A..1st exam smp laa ke trial tak pernah nak tunjuk kan kecemerlangan..bnyk subjek² dier gagal..subhanallah sedeh bla tgk semue result lepas² dia..mbuatkan aku redha apa yg dia akan dpt utk final exam spm nyer..turun naik jumpa cikgu²..maluu oiiii..asyik² ank ko jek yg lemah..asyik² muka nie ajeee cikgu hadap..abanggggg!

Aku tak pernah tgk..sentuh buku² dia..keje² sekolah ank² bertuah nie baik abg..baik adik..tak pernah nk tgk..selama mereka masuk asrama nie..bebel ado laaa..homework siapkan..apa tugasan siap kan tue jekkk..selebihnyer..pembelajaran diorg aku tak pernah tau..cara belajar smue tak tau pon..aku tak usik..lagik ms abg form 5..mulot omak ehh jek laa bising..tue opkos laa kan..hahahahaa..

100% atas sekolah yg uruskan..diorg kt asrama..so, aku ckp kt papa kta tak yah laa nak amik tuisyen ke..cikgu online ke apa tak yah..biar laa cikgu² usahakan utk diorg smue..cikgu² kt sekolah lgik paham..lagik terer..lgik terbaek utk mereka..cikgu² diorg lgik tau apa yg mereka perlu buat utk ank² didik mereka..aku hanya tlg apa yg dia nak..buku ke..apa ke..selebihnyer diri dia sendiri!

Aku tau kt sek terok diorg belajar..pagi..petang..siang..malam..wekend..    mana ngan xtvt sek lgik..paham sgt..ngan sekolah tue bkn kaleng²..fuhhhhh penat tgk dier..kadang² kesian..😌..tapiiiii..semue ibubapa nak anaknyer berjaya..cikgu² smue nak diorg berjaya..cemerlang kan..kena laa hadap!

Kun fa ya kun..berkat usaha..doa..tawakal dier..syukur²..membuahkan hasil utk diri dier..punya laaa ya Allah aku tak tau nak cakap..nak..hmmmm..tergamam..terkedu.. gembira..sedeh..smue adoooo..

Ini budak bertuah mmg suka bg omak apak ehh sakit jantung oooo..last min study mmg dier laa!

Papa..aku biasala kami ken..mmg kuat touching lgik² bab ank²..papa tak yah ckp laaa..blom apa² dh berair bijik mata dier..hai laaa rizalman..dia sebak..aku ponn sebak jgk laaa..tue br dgar dr kementerian bg tau peningkatan dr smue aspek..dh leleh smue..blom tau result lgik..hahahahaa..

Mulot nie zikir..doa mcm² rsnyer nak tunggu kol 10 tue..ya ampon..nak tercabut jantung nie pon ada weiii..fuhhh..stat diorg bg tau result akan kuar 27hb tue..aku dh bdebor weiiii..anexiaty smue menyerang ko..ngan bpeloh nyer smue..weeeiiii cuak doh..takut..smuee laaa..hahahahahaa..cm aku laa yg amik exam tur..ðŸĪŠðŸĪŠ..

Tp tue laaa kan doa..doaaa..terus berdoa..smp laa 27hb..lagik kencang dada niee..tawakal..redhaa..haaaa tue laa result yg dia dpt..nagesss ko kami laki bini..😂😂..pelok diaaa..ya Allah..alhamdulillah ðŸĪēðŸŧ

Thn nie amik result tak dek majlis²..cuma g jek sek amik slip dan smue sijil² yg ado..plak cikgu² smue ada kursus kt pahang..jadik 2..3 org cikgu jek yg ada..kol 10 laa tgk online..bla igt blk..tenang nyer aku..hahahaaa..tak laa melompat ke apa..terjerit sket ada laa..ðŸĪ­..br lepas solat dhuha ngan hajat..so mungkin tenang laa sket tur..nages tak yah ckp laaa..ms sujud tue dh menderu² airmata nie..mungkin dh ckp dlm ati..redha ma 😭😭😭..

Dah dapat tuee..dia plak yg tak sabar² terus share dlm grop aris&co..smp papa ckp..abg nape share dlu..nanti² laa..dia ckp..biar laaa pa..smue kt dlm tue doakan abang..abg nak share ngan diorg..Allahuakbar..ðŸĨđðŸĨđ..hailaaa anak..mmg betul..ada doa² dr makcik²..pakcik² dier yg selitkan doa utk dia..tok mak diaaa smue..dann kalu ada arwah atok ngan baba bob ada lgik laaa agaknyer..😭😭😭😭..

Abah..cucu abah dh bg keputusan yg terbaek bah..walaupon bkn smuenyer A..cukup bagus daa result dia bah..org pon tak sangka..dia dah buat yg terbaek bahhh 😭😭😭..dia pon ckp 'ma klu atok ada maa'..yeaaa bang..atok mesti bangga ngan abg jgk..😭😭😭..

Aku nak ucapkan terima kasih kepada smue yg mendoakan dia..selitkan doa utk dia..mmg aku ada mntak doakan dier ms korang² yg g mekah marin..aku..papa..mintak doakan dia kat sana..malu sebenarnyer nak mntak tp tmp mustajab doa ko kt sana tuee..mesti makbul kan..alhamdulillah..terima kasih bynk²..moga Allah membalas kebaikan uollss smue..tkasih² ðŸĪēðŸŧ..

Moments ms amik slip kt sek..harus laa share sini utk kenangan..


Gigil² tangan masa nak key in..Allah sje yg tau ko..ada lgik 1 video..tp lantai ajee plak yg aku rakam..aduhaiii..tolo betui..tp video tuee dgor kami nages ank beranak jek..ðŸŦĢðŸŦĢ..





Sebahagian yg hadir..





Tahniah utk smue ank² sma mawip..

Terima kasih tuan pengetua..cikgu²..ustaz²..ustazah² sma mawip yg sama² berusaha kearah kejayaan ank² ini..halalkan ilmu² utk anak² nie utk terus berjuang ke arah lebih tggi kelak..smoga smue cikgu² sma mawip sntiasa dmurah kan rezeki..dberkati..drahmati Allah dlm memdidik ank² sma mawip..
Smoga kelak ank² sma mawip lagik terus cemerlang..terbilang..soleh..solehah..menjadik ulamak bijak cerdik pandai..in sha allah..

Amin..amin yra ðŸĪēðŸŧðŸĪēðŸŧ..

ðŸĨ° UPSR vs SPM ðŸĨ°


Terima kasih Ya Allah..ðŸĨđ

Terima kasih anakandaku..
Muhammad Ammar Rafael bin Rizalman..smoga abang terus berjaya dunia n akhirat..doa papa..mama sentiasa utk abang..teruskan belajar utk capai cita² abang..

Teruskan berdoa utk 2 subjek yg abg semak tue..mana tau rezeki Allah kan! 

#spm2023
#batch06
#tQALLAH

@pa_mammarissa
Tgk tik tok kta ehhh..saje laa sharee situew ðŸĨ°

No comments:

Post a Comment

DAK tACANG tOK PA&MA

Assalammualaikum.. Meh ktaa kongsi cucu kta niee..weeeiii dh ado cucu woiii..hahahahahaaa.. Ank si sapikah iman tueee lerr..dier nk jgk kuar...