Wednesday 12 April 2023

Solat Tasbih

Assalammualaikum..

Salam 21 ramadhan..subhanallah dlm tak sedar..kta dah menuju malam lailatulqadar..masyallah..😭😭..cam tak caya yek..

Slalu haku kan tiap² thn nak raya nie sblom posa lgik aku dh touch up umah..umah kan kaler putih..yg comot² tue cat sket² lee bg naik seri blk..cr sarung bantal kecik²..ada jek laa nak dbelinyer..tak g ikea tak sah leee..nak tukor tue nie smue..rusuh kan!

Smp td jumpa jiran aku bff lee..akak tak cat umah ker..🥹🥹..huhuhuiu dier pon tau..ntahhh laaaaaaa..

Thn nie ya Allah malas ker..mood mmg tak dek nk raya..ank² punye baju² raya smue lom soping kecuali bj melayu..bj kurung laa siapkn awal..tue pon sbb beli sedondon aris n co utk kakak nyer wedding..crkan bj pink belacan utk adik 2 pasang..tue pon rezeki kot dok layan tik tok..dpt murah..yg lain² smue elek pocii..plak ank² aku mmg jenis malas nak kuar soping ke apa ke posa² nie..maka nyer hmmm sok lepas² raya laa kta jenjalan cr bju² yea ank²..ngan papa tak dek coti wekend..hmmmm apa yg hadoo ajee lee..

Seyessss malas btol nak deco² umah..tp nak buat..tp malas..ko rasa..lgik dh ulang alik teman mama nie..lgik menjadi² malas nyer..penat smue..hdoiiiu..tlg laa bg mood raya sket! 😮‍💨😮‍💨..

Lagu² raya dh stat jek turr..cuma bla tang lagu yg sedeh tueee..automatik leleh jek airmata nie..cm ner yek raya tanpa abah..aku tak leh pikiq doh..aku sesak napas..aku nak pelok abah..cm ner thn lepas mmg abah pelok aku erat² ms salam dier..aaarrgggghhhh gilaaaa weeiii..

Video last yr ngan abah..ms 1st raya tue abah cm se simple² nyer..tak pakai baju melayu pon..klu tak dier laa yg paling macho ngan sampin..aah yek..br perasan..😭😭😭..cm biasa kami mmg rusuh..

Abahhhh..nak pelokkkk bahh 🫂🫂..airmata nie pong..😭😭😭😭😭..lepas subuh td belek² gmbor..haaa tur leee terhapdate status wsap..aku tak leh tgk laa gmbor tue smue..mmg akan nages..haaa niee pon dh bgenang air mata..ya Allah kuatkan aku ya Allah..

Korang jgn laa ckp nape tak leh move on ke apa hilang org yg syg nie..ko kena dlu..baru ko tau..jgn ckp bnyk ehhh..aku tak olehhh..aku masih tak caya abah dh tak dek..abah tak sakittttt..abah sehat..tau² jek dah tak dek..unke bob pon sama..smue sehat tau..Allahuakbar..aku tau² kena terima smue tue..mak metua aku jek mmg sakit..dpt tau dr doc kena sedia..cm dpt laaa terima hakikat sket walaupon tak oleh terima jgk..

Tapiiiiiii..doakan aku korang..aku nmpk jek kuat..buat² jek smue tuee..hakikat nyer aku lemahhh..adoiilaaa..ok² jgn nages mama..ok²..Allah adaaaa..🥹🥹..

Nextttt 👇🏻

Ok laaa..nk ceita rezeki Allah haku dpt buat solat tasbih smlm..nie bkn kelas yg aku selalu poie tue..diorg dh buat rabu lepas..bkn rezeki..aku lom abis period..tp tue laa rezeki yg lain..dpt join kt masjid najihin punye..syukur alhamdulillah..tepok tgan utk haku 👏🏼👏🏼..hahahahaa..

Klu sorg² mmg tak terbuat laa dek non oiiii..sure kelaut dalam..buat terawih sorg² pon cm hapo lgik laaa solat tasbih..huhuhuuu..tkasih Allah..

Ustazah nie mmg boek gila..best gilaaa..lom apa² intro jek dia dh bg 1 msjid nages..😭😭..doa yg dia bc mmg aku nages..dia soh doa hajatkan nak apa² pon aku nages..huhuhuu..smue aku nages..

Sblom mula buat solat taubat 2 rakaat..dan selesai mula pulak ngan solat tasbih..rakaat yg pertama surah yasin ko..dr A-Z..ko hadoo..subhanallah perfectoooo..aku pon tetiba leh hafal surah tue wak..fuhhhh dasyat oooo..mmg dasyat solat nie..dan kami smue dpt selesaikan ngan cukup zikir yer..

Alhamdulillah..moga smue solat²..doa² haku dpt sampai kat arwah abah..smue yg aku buat..aku niat kan kat diorg..abah..mak..unkle bob..🥹🥹..in sha allah..ustazah ckp..apa² kta niatkan aje..Allah maha mendengar..🤲🏻🤲🏻..

Kelebihan solat tasbih bnyk gila gaisss..korang google laa sendiri klu dpt buat..ustazah ckp klu tak mampu nak buat slalu..sethn sekali pon dh cukup..moga ada laa rezeki aku utk yg 2nd kt kelas ustazah Norbaya plak..

In sha allah..

Sempat laa snap² pic smlm..tak clear plak pic ustazah nie..dok belakang..cm gituewww lerr..tp mmg aku suka ustazah cm ginie..kejap gelak..kejap nages..kejap seyes..kang dia soh kta pelok kawan sblah..mcm² smlm tue..so tak boring..lgik kta nak dgor..nak dgor..syok..

Tkasih Allah rezeki dpt aku buat..ceita kat mama..mama cm jeles jek..mmg nak bawak dier..tp kelas yg setiap rabu tur..yg nie kak ita tue habaq mai..nak amik mama..cm kelam kabut..tak dan..mmg mama pon dh ckp klu ada bawak mama..in sha allah maa..nnt org bawak maa yea klu ada..aku pasti Allah makbulkan doa mama utk dier buat solat tasbih..ngan keadaan dier..aku paham dier tak larat punye nak buat sorg²..aku pon yg muda nie tak larat 🤪..tp klu dh ramai²..ada ustazah yg pimpin..sure boleh..in sha allah..Allah maha pengasih..maha penyayang utk umatnyer..

Amin..amin yra 🤲🏻






Ayat dr ustazah tue soh hapal..jom sama² yok..

Smoga Allah terima ibadah haku nie..🤲🏻..

No comments:

Post a Comment

DAK tACANG tOK PA&MA

Assalammualaikum.. Meh ktaa kongsi cucu kta niee..weeeiii dh ado cucu woiii..hahahahahaaa.. Ank si sapikah iman tueee lerr..dier nk jgk kuar...