Monday 20 February 2023

Kenduri Doa Selamat & Tahlil Arwah

 

Assalammualaikum..

Dah coti sekolah ken..cm mana hanak² kt umah tue..utk ank² yg amik SPM..moga kalian sntiasa dbawah rahmat Allah SWT..dberi ketenangan mjawab soalan² yea..dkurniakan kejayaan dunia n akhirat..amin..amin yra 🀲🏻..

Huhuhuhuuu..ank haku pas nie..2023..tak tau nak habaqqqq dier punyaa ketaqqq! Korang doakan ank aku yea..


Syukur pada Allah..majlis utk arwah abah..unkle bob dan smue² nyee selamat ngan jaya ngan izinNYA..aku tak tau nape aku rasa kenduri kali nie..eheheeemmmm aku laa kepala nyer..hahahahaha..cm smoothhh ajeee..cam satu kepuasan utk aku..aku tak tau nak ckp cm mana..hmmmm tkasih Allah..permudahkan urusan kami pd ari tue..dr persediaan..jemputan..cuaca..dan smue² nyer..smp ke sental lantai..smue nyer dlm keadaan yg seronok..tenang uruskan..syukur sgt²..betui..apa² yg kta nak..hajat kan..mntak laa pada NYA..in sha allah makbul..

TQ Allah 🀲🏻

Hekotkan plan aku nak buat 4hb Mac..genap unkel bob setahun..utk abah..ank² lgik 2 mggu nak back to skol..yea laa ank bujang aku kan spm..doa selamat utk dier..kakak nak nikah..nak puasa..dan smue² laaa..sbb bln mac nie cm ngam ngan keadaan smue tuee..tp kuasa Allah lgik hebat..abob ada hal date tue..nak anjak ke date lain..masing² smue ada hal..

Maka aku amik 18hb feb 2023..papa cuti dan perbincangan hanak² aris pon bermula..ngan niat dan hajat aku nak buat majlis nie..mama ngan hadek² haku pon semue setuju..adik bdek aku mmg the best laaa..klu tak dek diorg mmg tak leeee jalan majlis nie..aku kan surirumah jek..diorg smue bekerjaya..paham² ajee leee..kewangan haku hado² jek..hahahahaaa..tQ my sibling..

Aku klu dah kepala nyer..korang paham² laaa yekk..mmg ada kertas kje leeee..tak paham²..hadooo laa tugasan² yg aku bagi utk melancarkan majlis nyer haaa gituewww..wakakakaaa..

Semua dlm aris & CO..aku dah bg siap² tugasan mereka..korang leh tnje diorg klu nak tau..wakakaka..dan amazingg gaisss..smue hekot jadual yg dtetapkan..tak payah dsuruh²..boekk siak! Dan cm biashaaa laa aku akan pastikan smue buat kje masing²..😁😁..dan alhamdulillah..smue siap seperti djadualkan dan drancang ngan izin Allah..seyess terboekkk hanak²..menantu²..cucu aris & noriah nie..😝😝..walaupoonnnn..

Aku dh ckp ngan diorg..cm mana abah suka jamu kawan² dier dtg makan..dan abah mmg suka jemput satu taman klu ada kenduri kt umah nie..cm tue jgk majlis kali nie..aku suruh abob jemput dan kami hidangkan macam² menu utk jamu mereka..alhamdullilah rezeki dr cik non utk masak kan menu² yg kami nak dan syukur..smue² makanan cukup dr awal smp akhir dan masyallah ngam² soi..soii..tak dek pembaziran yg berlaku..hebat kuasa Allah..terima doa² kami hadek bdek..tur yg aku takutkan..yea laa kot makanan tak cukup ke apa kan..Allahuakbar..cuak oiiii!..tp syukur²..

TQ kawan² abah yg mai..huhuhuuuu..boleh dkatakan geng² abah..geng² surau dier..atas bawah kiri kanan smue dtg..sebakk wak! Penuh umah abah bah! 😭😭😭..mesti abah suka ken..πŸ₯ΊπŸ₯Ί..

Aku dh ckp ngan papa..ngan tok mak..smue² aku nak ank aku yg lead bc doa..yasin utk abah..aku nak cucu dier sendiri yg bacakan..bkn berlagak nk tunjuk ank aku tau..tp teringat² pesan abah..apa² ammar baca doa! Dan aku yakin anak aku boleh bawak dan sempurna kan hajat dan niat aku tue..
😭😭😭😭😭😭😭😭

Tkasih abang..mama bangga ngan abg..walaupon rabu sblom tue papa mama kena panggil ngan cikgu awok pasal result exam..tp awak gantikan kecewa mama tue ngan awak bg yg sempurna utk majlis tue..ramai kawan² atok tnje anak sapa yg baca doa..smue tunjuk mama..huhuhuuu..tkasih abang..rsnyer doa dan bacaan kali nie dpt mengalirkan airmata mama..bla sebut nama arwah atok..tak bleh tahannn wak..lantok aku menages dekat tangga umah fahmi..seyessss aku rindu sgt ngan abah! Cucu abah dah sempurna kan majlis tue bah..tQ abang..atok ada..atok bangga ngan abg..ngan smue cucu² dier..cucu pak aris masing² ada kelebihan masing²..🫑🫑..

And tkasih buat smuee..tok mak..mami penyumbang terbesar majlis nie..dr mama mie smp uchu..hadek² ipor yg tsayang..cik apai..untie nidaa..ank² buah..smue²..untie ain nak ucapkan tkasih²..smoga kta smue dberi rezeki yg melimpah lgik..kesihatan yg baek dlam redha Allah SWT sentiasa..cayang kalian smue..lurveeee..

Next cm nak buat bulan ogos..genap setahun abah..in sha allah..🀲🏻..

Pic of the day..kena simpan sini leee..smue buzy..pic yg hadooo ajee leee..

Tkasih atok² AU4..








Tok mak suka betholl dpt jumpa geng..🀩..
TQ cemueee..

Lupa nak habaq..aku dh tetapkan tema utk majlis nie..hahahahaa..dasyatt kan! Gilaa diorg tak hekot..opkosss laa..

Lelaki kurta@bj melayu hitam
Pompuan kaler navy blue

Tapi nyer dh rusuh²..tak dek plak snap pic ramaai² aris & co nie..🀦🏻‍♀️🀦🏻‍♀️..yg hadoo jek laaa tuee..

Apoooo laa..pas nie sblom majlis kena ready..
Oneeee..twoooo..goooo.. πŸ“ΈπŸ“Έ..

πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„

Seronok nyer tgk tetamu yg mai..abah mesti suka ken πŸ₯°..kami siap sediakan goodies bag utk smue..tQ acik ateng..hajat nyer nak bg kt kawan² atok smue..








AJK basuh pinggan..haaa gituewww 🫰🏻..







Menu ari tue..terpaksa hamek dlm bokeh² nie haaa..terhidang kt meja utama dah siap..segan plak kta nak buat video..hahaahhaa..


Syukur pada NYA..Tkasih Allah atas rezeki yg kau berikan pada kami..smoga doa² tue smp ke arwah abah..unkle bob dan smue yg telah pergi tggalkan kami..dan doa tersebut KAU makbulkan juge utk kami..

Amin..amin yra 🀲🏻..

Aku rindu kat abah sgt²..😭😭😭😭..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...