Monday 12 July 2021

ALLAH Sayang Kita

 

Assalammualaikum..

Allah sayang kta..Allah itu baik..kta baik sbb tue Allah sayang..😭😭😭😭..

Korang slalu dgor ayat nie tak..yeaaaa..ustaz Ebit Lew..every timeee..kan klu dia hapdate FB..Ig dier..mesti akan sebut Allah sayang kta..

Dh abis kuarantin kan..yahooo..tak sabar dier nak blk jumpa ayah..isteri..anak²..dan lagik win..tak sabar nak bantu org susah..fuhhh dasyat gilaaa weiiii ustaz nie..moga Allah membalas apa yg dier dh buat..bynk..bynk oiiii..

Aku ada share kt FB aku..ustaz buat live tajuk tekanan hidop..allahuakbar..ngan keadaan skg nie..yg ada duit ke..yg tak dek duit ke..yg bahagia ker..yg kaya..miskin..mesti ada tak banyak pon sket..tekanan..aku sendiri pon ada weeiii tekanan..gilaaaa ker klu time² nie aku happy..ada laaa time² nyer..stresss..tension..mahluk Allah kan..tapi..tapi..blaaa aku dgor ustaz ebit nie sedikit sebanyak..tenang laa jap 🤩..laa nie ken blaa cm down jek..bukak laa mana² ceramah or aku bc laaa apa² yg leh tlg bg freee sket ati & perasan nie..gituewww ler..selain kta solat..ngaji..nk heng snaa..heng sini tak olehhhhh..aduhhhhaii..wat to do!

Smlm pon sama dia ada uwat live..skali ngan hairul azreen ngan shahrul ridzuan..sapa tgk..pg td time sahur aku tgk..ya Allah nak akhirnyer tueee..nages² ustaz nie doa..😭😭😭..dia pon mcm² dugaan Allah bg..tapi apa dier ckp..Allah syg kta..Allah ada..

Ada laaa aku catit apa yg ustaz nie kobar..meh aku share sket yeh..aku nie tak laa pandai pon..sedorrr diri wak..klu rasa korang nak buat..hekot laaaa..smue atas diri sendiri..yeaaa..nk ckp cm cik yah laaa kt ig tueee..hahahaaa..sukaaa btol laaa..padahal suara lelaki tuee..😆😆😆..

Cop..cop..ustaz nie share ms dia kt gaza aaww..apa yg diorg buat..smp laa selesai tugas kt sana..klu rajin korg tgk laaa..sedeh dowhh..bla time ustaz tuee bc doa..leleh air mata kta sekali wak..😢😢..

✔Rahmat Allah/cm mana nak tarik pertolongan dr Allah..

1. Bagon tengah malam/rendah diri kta nie/menagesss laaa kt Allah tue..😭😭..

2. Jaga solat awal waktu/berjemaah lagik bagus..

3. Hubungan siratulrahim/saling ziarah menziarahu/ berkasih sayang..ngan ibu bapa ktaa pon..buat laa baek pda org tue ktaaa..huhuhuu..lama nyer tak jumpaa abah ngan mama..😫😫..nnt kan nak jek aku lari g keramat tuee..tguuuuu..🤣🤣🤣..

Antara yg ustaz tue share..tp klu ada lagik..korang tambah yeh..dan suruh kta jgk amalkan sma²..allahuakbar..skg zaman ujian dier ckp..kta kena bersatu ati membantu org lain..doakan org² yg tgh sedeh..yg susah..😔😔😔..mcm² lagik ngan keadaan skg nie kan..subhanallah..

Hmmmm..saje laa share bosan² nie haaa..plus kt ig story dato rizalman pon..kta nie banyak kan bersabar..sabar ngan somie..sabar ngan isteri..ank²..ibu bapa..jiran²..smue² laaa..sabar..sabar..sabar..wahai uollsss..meh laa kta berjemaah bersabar bshama²..walaupon kta sendiri kadang² tue tak kuat..😢😢..

So gaisss..kta sama² laaa berdoa yeaa..smoga wabak nie akan ilang..Allah angkat wabak nie..tlg sama² jaga diri..somie..ank²..sekeliling kta..teruskan berdoa..berdoa..lagik² dlm bulan mulia nie zulhijjah..mana tau berkat doa kta smue..wabak nie ilang..dan kta dpt jalani kehidupan yg lebih sempurna ngan izin Allah SWT..

IN SHA ALLLAH..

Allah syg kta smue..❤..kta pon syg Allah..

Jom sama² amalkan bismillah 5 nie..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...