Wednesday 2 June 2021

Qhatam Al-Quran


Assalammualaikum..

Hari ke 2 lockdown gaisss..korang apa ceita..kta doa bebaik jek laaa naaaa..doa..doa..terus berdoa moga wabak nie ilang laa hendaknya..😭😭😭😭..

Ari² kta dgor beita kematian kan..yg positip nya..Allahuakbar mcm²..cuak woiii..area blok aku nie dh ada 6 kes..hmmmm..ada ms dada aku nie cm nak pecah..jantung dup dap..dup dap..tak tau nak haaaaabbaaaqq..bla bc ceita²..kes² smue nie..takut oiiii..smp dlm pala nie hishhhh tak tau la nak ceitaaaa..😭😭😭😭..

Smp 1 tahap aku ckp..biar laaa..nie smue dr Allah..kta kena terima..redha..ckp kt diri sendiri..kta nie kena perbaiki diri..amalan kta selama nie..smue² laaaa..aku dh tak baca lagik ceita² yg boleh senak kan pala..perut..dada aku smue..tgk² cm gituew aje..aku ada anxiety wak..bla dgor..tgk beita2 cm gituee..Allahuakbar..Allah jek yg tau..takut dier lain maciamm..kaki tgn berpeluh²..dada beromak²..hmmmmm..la nie pikiq positif aje..br laaaa tenang sket diri nie..klu tak tueee..😭😭😭😭..

Nie laaa skg obat penenang haku..
..πŸ‘‡πŸ»πŸ‘‡πŸ»..alhamdulillah..


Hari nie last posa 6..hahahaaaa..org lain smue dh abis posa..dah rayo..haku nie..br laaaa nak rayo esok..🀭🀭..nak uwat cm ner wak..pompuan..jap kang ABC nya..kang bla hencik boss coti..tak dpt nak posaa..nie dr senin marin..in sha allah ari nie last..dan esokkk rayaaa..😁😁..

Smlm lepas maghrib..kta dh khatam wak..syukur alhamdulillah..hekotkan nak khatam ms bln posa tuee..tp ada jek hal nyaa..cm buzy nyer lahai..tak daan laaa nk habiskan ms ramadhan tuee..ghupanya Allah nak soh aku abiskan dlm aku buat posa 6 nie haaaa..
🀲🏻🀲🏻..Allahuakbar..nikmatnya lain mcm..smlm lepas jek abis..soh abg bc kan doa lepas khatam quran nie..shaaadu nyaaa laaa wak..touching kta 😌😌..tQ Allah..

Nak share ngan uollss..aku tak laa reti mgaji sangat..tgk ig dato rizalman kan dier share apps nie haaaa..QuranProMuslim..aku pon terus install..subhanallah..aku hekot jek bacaan ustaz dlm tue baca smbil tgk alquran kta niee..kadang² kta baca tang yg pjg..pendek tue suka² jek kan..tak tau bapa harkat nya bagai..pas belek² apps nie..senang kje wak..hekot jek..dlm ati nape laaa aku tak tau awal²..selalu bca gitue² laaa kan..tp dh lepas install nie..cm teratur mgaji haku..kot la! ☺☺

Alhamdulillah..moga Allah terima bacaan haku nie πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ€²πŸ»πŸ€²πŸ»..



Utk yg dah terer ok laaa kan..hekot kan aku plan nak boli quran cm nora danish tuee..kan ado siap klu salah bacaan nya bagai kan..tekan pen tue dio betulkan..kan..tak laa boli²..smp ke sudah..

Bla ada apps nie..tak sabor² aku nk ngaji ari²..cm ada ustaz depan aku nie dok dgor..tgk aku baca..hahahahaaa..saja laa share kt sini..bnyk jek aku rasa app² nie kan..cuma org kta nie bla org dh bg tue..tue jek laaa yg dia hadap..malas nak cari² yg lain..hahahaaa..aku laa tue..dh tau haaa kan sonang..pg td stat ustaz lain plak..ustaz Abdul Rahman Al Soudais..gitueeeww..heheheee..

Pas nie nak cr quran yg ada terjemahan plak..adaaa adik punyaa nie haaa..tp dia pon nak pakai..laa nie maksud dlm alquran aku tgk app lain plak..pon ada org share..klu ada sekali senang laa sket ken..lepas baca..tgk plak terjemahannyaaa..

Dah umor² cm nie..tue jek laaa aku nak buat skg..apa ayat² yg aku rasa patut kta amalkan smue aku screenshot blaa diorg² nie share..belek² fon terus baca..kta tak pandai wak..in sha allah..sket² kta buat lohh!

Lain mcm plak rs..pestime abis posa 6..khatam quran skali..slalu main² jek baca..huhuhhuu..hikmah pkp kan..alhamdulillah..
TQ tokRI..slalu share yg bebaek utk kta hekot dan amalkan..in sha allah..

Soooo gaisss..ok laaaa..ari nie terlampau rajin..siap lunch nasi ayam ank² bertuah nie..tggal ayam mama jek..nak buka kang msuk airfryer..easy meh😁😁..siap buat bawang goreng sebekas..jap g nak rebus nasi impit..pesan kt papa beli kan satay..nak makan kuah kacang..klu rajin sok nak msk soto..bergedil..kemain tokak ko kan! πŸ’ƒπŸ»πŸ’ƒπŸ»

Tteringin menu raya oiiiii πŸ₯΄πŸ₯΄..sedap nyaa lahai klu dpt makan..nak lontonggggggg..😫😫😫..

Seyesss gila bapak sedapp tak tau nak haaaaaabbbbbaaaaaqqa.

Selamat ari raya to me..πŸ₯³πŸ₯³..

No comments:

Post a Comment

STAM

  Assalammualaikum.. Banyak betholl dlm draff tueee..huhuhuu..tulis..menaip nie kena ada mood wak..tue yg Allahuakbar napee malas nyer lahai...