Sunday 7 February 2021

Sedekah Subuh

 

Assalammualaikum..

7hb sudaaaa..sok dh senin blk..hmmmmm..

Ada 1 ari tue kan..dok la layan IG..sapa punye ntah..story pasal sedekah subuh nie..dan time tuee laaaa aku br tau hokey pasal sedekah nie..🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️..sengal kan! Stat january ari tue..thn nie laaa br kenal..baru tau apa itu sedekah subuh..huhuhuu..dan terus laaa buat tabung utk sedekah subuh nie..haaaa..ngok btol..apooo laaa haku nie kan..

Padahal kt umah mama..hakak aku dh buat tabung nie..kat tangga tue..tp tak laa tnje² utk apa..hahahhaaa..buduhhh kan..igt utk diorg laaa..bla dh baca..subhanallah hikmah nyaa..sedekah subuh!

Rasanyer dh kena kat diri nie..tak tau laa kebetulan ker atau mmg nikmat sedekah yg aku buat..huhuhuu..aku dh buat tiap² ari bla aku dh tau..dan aku share kat papa..abg..adik..sket² msing² lepas solat subuh cm cencorot bukak tabung msk kan duit..😇😇..dan aku ada share kt mama jgk..aku soh mama buat..niat kan dlm ati tue utk kesihatan mama..ati mama sentiasa tenang..apa jek la mama nak niatkan..sje laa borak² ngan mama ari tue..

Alhamdulillah tak banyak pon tp syukur laaa penuh jek tabung tuee aku soh papa sedekah kan kat tabung covid penduduk sini..diorg ada buat 1 tabung utk jiran² yg terkena covid..bg makanan..brg² masak smue² utk diorg..bagus pengerusi indah mas nie..mmg team work yg torbaek ko..

So aku ckp kt papa..duit dr sedekah subuh kta nie bg kat diorg laaa..tue tabung yg paling dekat ngan kta..setiap ari jumaat..kadang² 7 ari jek..tgk  dh penuh sket..aku soh boh dlm tabung tue..alhamdulillah rs dh 3 ke..4 kali kami sedekah utk tabung covid penduduk indah mas sini..kta kongsi laaa rezeki sama² ken..nk cr tabung² yg lain plak..klu di izinkan Allah..in sha allah..

Rezeki cm tak henti² jek..syukur alhamdulillah..tue aku terpikiq..asal terdetik..ada jek rezeki tue smp..huhuhuu..ya Allah..nikmat apa lagik yg kau dustakan..tak yah ceita laa apa yg aku dpt..tapi ehhh cm hmmmmm berkat aku sedekah subuh nie ker atau mmg tue rezeki dr Allah..

Suratan atau kebetulan..hahahahaaa..lagu plak!    😁😁..

Actually bnyk daaa aku bc..bla kta sedekah niee..ada balasan nyer balik..banyk story²..lagik² kalu korang pollow dato rizalman tue..ada jek diorg share..berkat sedekah nie..so, gaissss korang leh try buat kt umah..tabung nie..dan leh lah bagi pada sesiapa yg memerlukan..tak semestinyaa balasan nyer dpt duit gak..mcm² cara..bentuk Allah tue bagi..percayalah..

Aku ada copy pasal sedekah subuh nie..korang baca laa yeh..kat bwh tue 👇🏻..

In sha allah..niat kerana Allah..

Cumel tak tabung kta 🥰


Pohon laaa ngan niat sedekah² kalian..in sha allah..

Papa tukang kira dan tukang anto dlm tabung..cm sket..papa jgk laa yg tambah..hahahaaa..

Aku pesan kt anak²..papa..diri haku jgk..sedekah laaa mn yg ada..yg mampu..tak kisah pon bapa..sblom tdo letak duit utk sedekah lepas solat sok..Percaya laaaa..akan dtg pada kta balik sedekah kta itu..in sha allah..

Amin..amin yra 💜


Jom kta sedekah..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...