Saturday 1 June 2019

Corat Coret Puasa Kami


Assalammualaikum..

1jun nie ari..lagik 3 hari kta akan smbot hari raya..subhanallah..sungguh cepat thn nie rsnyer posa..😭😭😭..sedeh nak tggalkan ramadhan..smlm laaa last dpt buat terawih nyer smue..ari nie den dh rayo 🚩🚩..huhuhuuu..

Thn nie bnyk buka posa kat umah aje..senang..ank2 ngan aku leh g terawih..solat smue kat surau nie..leh kira laa thn nie bukaa umah mama..buka berdua ngan adik bla abg lom stat coti marin..sedeh gak..apa nak buat..rezeki kami! bnyk ms ngan ank2 jek..papa..hmmmm..paham2 aje loh..koje dia cm mana..jumpa time sahur aje..taun nie mcm2 xtvt McD buat..moreh..buka posa ramai2..hhmmm dah paham..redha aje..dia pon siap ckp "ma..kta tak dek kuar sopping..jalan2 kan" hmmmm pikiq sendiri laaa aku ckp..😏😏..

Bab persiapan rumah..alhamdullilah..ruang tamu..smue bilik2 dh settle..tinggal dh kemas area dapor..bilik air..nak kerahkan smue nie sok..

Sempat td siap2 beli brg2..ayam ikan..bawang2 smue..penuhkan poti ais..org lain kosong kan peti ais..yg aku penuhkan..ahhahahaa..bkn apa..sok2 nk raya..kedai2 bnyk tutup..brg2 pon tak hado sgt..tue yg den soping dlu..dh ada brg..nak masak sonang..kot laaa rajinπŸ˜†πŸ˜†..

Bab baju2 raya..tudung2 raya smue ✔ smue baju2 sekolah pon siap aku gosok..hebat tak..hahahahaaa..penat bhaii! Smue aku kena siapkan..πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻..jadual aku penuh..

Ank2 coti pendek jek thn nie..10hb last coti..tue yg kena siapkan cepat2..mana nak pack nnt brg2 abg..tue lom nak kena beli brg2 yg lain..buzy nyerr thn nie..hehehehee..

Raya nnt..ktorg cm biasa laaa..pg raya keramat dlu..pastue blk klang lerr..tak dpt nak tdo sana..raya ke 2 papa dh stat kojee..sedehhhh! Nie pon ada kobar ngan adik bdik haku..kot leh tumpang kan aku 3 beranak join blk rembau..☺☺..tue pon klu keta2 dema nie koson..klu tak kta raya kat MyTown..KLCC..aje laaa πŸ€ͺπŸ€ͺ padahal..

Aku rs posa thn nie dugaaan bla kena selsema katagori terokk laa..smp menagis..berair2 mata aku..nak bersin..tak jadi..tersumbat idung..nak ke kiri kanan tak boleh..tdo tegak..huhuhuuu..pala apa lagik berdenggung..Allahuakbar..moga aku kuat..doakan aku cepat baik yea..nak rayo nieee

Ok laaa..lama sungguh tak hapdate ceita..bnyk sebenarnyer..tp M gilerr..hahahahaaa..

Utk smue..selamat tggal ramadhan..selamat dtg syawal..smoga kta smue dberkati n drahmati sntiasa..yg nak blk kg..hati2 masa memandu tue yo..tgk jalan raya td pon dh stat jemm..moga selamat smp ke kampung halaman..beraya bsama2 yg tsayang.. 😍😍 ..

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...