Thursday 7 June 2018

Buah Redan@kuih Bijan


Assalammualaikum..salam 10 ramadhan terakhir utk smue..moga2 kta smue dberkati nak menuju ke hujung nyer nie..amin..amin..

Cm biasa kuih raya feveret laki hakak..tak sah laa klu tak gentel beb..🤣🤣..


Ari selasa tue..papa cuti..bleh laa aku buat kuih nie..dia bleh amik anak2 blk sek..aku ckp kat mama..jom buat kuih nie dlu laaa..renyahh kuih nie..bahan sket aje..tp nak mengentel..haaaa koo!

Thn nie plak..si adila nyer akak ipor nak 11 botol kecik kuih nie..igt dia memain aje..hamek ko! 6 pax selamberr aku gentel..😭😭..settle..rezeki jgk laa..mcm Allah tue permudah jek ko buat..alhamdulillah..aku..mama ada laa sket dpt upah..


Sajek UP pic nie kat IG..hehehheee..yg sorg nak resepi..yg sorang nak..jual ker idok..😥😥..haaaa..aku pon call la mama mntak resepinyer smue..best part org dlu2 nie tak pakai acuan bagai..hekot diaa ajee..boh jek mama ckp..hahahahaaa..hadoii laaa🤦‍♀️..dan cm tue jgk laa aku habaq diorg2 nie..kekekekee..settle smua aku dh DM bg mana2 yg nk resepi..harap cntik..ranggup la kejadian nyer yea..

Resepi satu hal..yg nak mntak soh jual laaa..ada yg DM..ada yg wsap aku..feveret ghupanyer kuih nie..dan mmg rezeki Allah..ahad nie mmg ktorg nak gentel lagik..sbb ari tuu tggal bapa balang jek..plus mama nak buat kan utk cik simah..terus laa tup..tup..dah 6 balang yg nak order..alhamdulillah..tue tak open order tue..kot laa open..tak mampu nak buat dik nonnn..cian kat mama jek..aku on beb..bleh laa nak tambah2 duit rayaa ken!

Ahad nie maraton laaa..gentel kuih nie..ngan buat rempeyek..nk kasi siap kuih2 ghoeng punye..next week dah raya nyahhhh..hhuhuhuuu..cepat nyerr..in sha allah..moga dpermudahkan..

Ok laaa..nk oter baju rayaaaa..daaaa😙

No comments:

Post a Comment

Sesi Baru Persekolahan 2024

  Assalammualaikum.. 10 mac ari tue bdak bertuah nie cek in blk asrama..boleh dier demam smggu sblom dier nak blk tue..demam terkezutt..haah...