Thursday 15 September 2016

Labeling & Susun Atur Rempah Ratus


Salam subuh smue..

Nak share ngan uolls smue..dah terjebak ngan deko2 umah nie..fengsan doh! nak jugak bahagian dalam umah nie cantik2..hehehheeee..

Dah lama aku dok ushaa..nak uwat label kat smue rempah ratus yg hado dalam umah nie..ghasa dari bulan April kot..aku dok tnje..survey mana2 yg murah..so belek2 FB..kat dier nie murah kot dari yg lain..
FB "The Jar Lover"..12 nama cuma RM 4.00..pos RM 3.00..bleh la kan..klu umah koo hado printer..print jee..sonang kojo! umah den lom hado rejeki nak boli..nie tggal bayor jek..tau2 dah sampai umah..

Korang leh la jeguk2 kat FB dier..macam2 design..simple..cumel..nama dier Nadiah..layan jek kerenah aku nie..heehehee..macih yea wak..kiter beli..cantik plak dah siap pasang semalam..



Aku amik design cam atas nie haa..tu pon abang & adik pilih..mensebab umah aku mmg nakk kan tema hitam putih..nak yg simple jek..tu la jadi eeehhhh! semue nak dilotak aaann..aku amik 2 set..24 nama semue nyer..


Variera Ikea yg den boli last time nie aku tambah yg besaq bawah tu..papa cakap cam gonjeng jek letak yg kecik..mmg suka laa aiiii g jumpa cik kea tuh..hahhaaaaa..pasang sendiri jek nyeiii..bertingkek2 laaa..

Meh cek it out hasil lepas aku tampal nama2 tu & susun omel2 kat dapur nie..aahahaaaa..




Cantik kan..wakakakaaaa..pasan! Mula2 nak uwat projek nie..laki haku cukup marah..membazir laa..it's waste laaa..tak kenal ker bahan2 tuh laa..bla..blaa..blaaa..last2 bla siap cam gini..cantik maa..ehhh ooo eeehh ooo..aahaaaaaa..nampak permainan laki aku..

Bekas2 cinonet tu aku dapat ms blk kg ari tu..kedai tu cam kedai 2 hengget..tapi seyes murah..3 bekas RM 2.21..so jatuh 1 bekas tu dalam 70 sen jek nyeeiiii..terus hamek 3 set..dapat la 9 bekas omel2 niee..bekas2 yg lain pon murah..jajan2 nyer..air gas smue murah laa..jenama sama jek ngan yg lain..rezeki jumpa kedai nie..

Gambar atas nie aku lom tambah bekas minyak yg dah gunaa tau..dah cantik..tak kan pakai yg lama nyer kann..tak kono tema plak..ahahhaaaaha..smlm jgk gegas g ikea bli yg bekas kecik..


Jeng..jeng..jeng..taraaaa..nie la dier..siap segala smue susun atur bahan2 yg selalu aku guna bla nak masak..capai jek..



Kira nie gambar penuh sudut hujung dapur umah aku..situ jgk aku boh segala senduk..bekas sudu & garfu tu terbeli plakk..sbb kaler putih..patten baru kat ikea nie..heheheheee..baru kono!

Bunga tu ala2 laa dlu..sok2 cam rimas..susah nak hamek barang..aku boh la tmp lain plak kan..hehheheeee..

Dak dombek nie cakap 'dah cantik dapur mama'..tu la dik..mama pon suka..baru semangat nak masak..yek! hahahaaaaa..TQ dik ngan papa tlg gunting kan list2 nama tu..

Bahagian nie dah siap..tggal bhg tepi peti ais haku plak..papa cakap nak lekat label kat situ..cam tak cantik..iye la bekas beras nyer lain..yg bawang nyer..biskut bagai..smue terabur lagik..btol la paa! Jom poie cari  lain..ahhahahaaa..

Lom ado idea nak deko bahagian tuh..tguu la yea..rak laiva ikea yg aku pkai seblom nie boh barang2 tuh..aku nak jual..post jek dlam FB tu..alhamdulilah dah ada orang nak pon..jap lagik nak anto kan..

Ape yg sesuai nak boh tepi nie yek..nak cari yg simple..tak dek idea lagik niee..sementara cik abe aiii ngah coti nie..arap dapat la settle kan bhg dapor nie..

Ok laa..gerak luu..pa pe roger..


No comments:

Post a Comment

MAC SMA MAiWP

Assalammualaikum.. 22hb jun 2024..simpan laa sini utk tatapan..kenangan utk anakanda sulung ku..sbb dier aku jd seorang yg bergelar 'mam...